|
|
|
|---|---|
|
På båda sidorna av bakskätrmen vid hjulhusen hänger det såhär, finns det på något enkelt sätt att finjustera skärmen i höjdled? Plockade loss skärmen och kollade över fästena och allt verkade ok? Vad ska jag göra? :( Länk Länk Länk Länk Länk Länk | |
| Det verkar fattas ett par clips. Det ska sitta metallclips i karossen som håller fast spetsen av stötfångaren. | |
|
Del nr. 15 här: Länk Av någon anledning så visar de bara clipset till stötfångarna till pre-facelift, men även faceliftade har dessa clips. I alla fall min. |
|
|
har en pre-facelift så det passar fint! är detta fäste att bara montera fast och hänga på skärmen kort & gott? |
|
|
Den passar som sagt facelift. Del 12 Länk har ju samma artikelnummer och detta är facelift. Sökte ni möjligen på en pre-facelift modell? Spontant har jag lite svårt att tro att den delen vi nämner har lossnat. Skulle snarare tro att din stötfångare har lossnat från nämnd del. Mvh Henrik. |
|
| Clipset 15 sitter fastskruvat i karossen med muttern 16. Det ska finnas små pinnbultar där uppe att fästa clipset och muttern i. Du kan ju kolla om du hittar dem först. Är de borta så blir det kanske lite bökigare. | |
|
Jag hittar inte ett spår av någon pinbult, av eller hel....? skumt eftersom det är likadant på bägge sidor och inte ens en hint av något sorts fäste, verkar inte vara något trasigt heller, skulle behöva en bild på hur det SKA se ut antar jag.., :/ Länk |
|
|
Länk Länk |
|
|
Din stötfångare är lite olik min ändå. Den har ett öra där i spetsen som min inte har. Kanske är infästningen annorlunda på de tidigare ändå. Testa att slå in ditt chassienummer, eller i alla fall modell och tillverkningsdatum på realoem. |
|
|
får upp denna; Länk |
|
|
Clipset ser ju likadant ut på skissen i alla fall. Finns nr. 18 med i listan? Förstod du min bild? Första bilden är tagen inifrån hjulhuset. Har du inget/inga spår av något där? |
|
|
den finns inte med i listan men verkar till synes vara samma som nr15 på denna m-skärm, vilket redan har tagits upp i tråden. kunde någon som har pre-facelift kunna slänga upp en bild vore det riktigt schysst.,, fattar ingenting? :/ |
|
|
Länk |
|
|
nr 8 BRACKET skulle det vara |
|
|
någon annan som har detta problem? |
|
|
en annan ingång: Undersök istället del 8 Länk Jag plockade av bakre stötfångaren (facelift) förra sommaren och min uppfattning är att delen (12 på länken ovan) som vi har nämnt innan endast håller in stötfångaren mot hjulhuset. Inte att den håller upp. Del 8 (eller motsv. på din bil) håller upp stötfångaren. Det kan kanske vara så enkelt att stötfångaren har hoppat ur skenorna på del 8 och att det är därför den hänger. Mvh Henrik. |
|
|
jag har plockat av skärmen och gick igonem skenorna som verkar vara i ok skick och skärmen glider i ganska problemfritt, skulle nog behövas en bild som referens av just en pre-facelift för att kunna avgöra om det är upphängningen eller kanske min skärm som är defekt :( |
|
|
Länk |
|
|
Beställ "clipet" som vi pratar om ovan, eftersom det verkar som du inte har den delen. I övrigt slut på idéer. Mvh Henrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.