|
|
|
|---|---|
|
Nu har min bensinpump gett upp på heltid och måste skaffa en ny. Min fråga är om någon testat en alternativ bensinpump än OEM till e39 m5(-01)? Borde ju funka med vilken högtryckspump som hellst kan man ju tycka. | |
| ska även byta relä till pumpen. någon som har koll på var det reläet sitter? | |
|
Funderar själv på att byta pumpen i förebyggande syfte då bilen nu ändå rullat 16 700 mil (fortfarande på orginal pump) Och att hitta en alternativ pump skulle ju kunna vara av intresse även för mig! |
|
|
Betlade för min orginal med montering 2500kr. Min hade då gått 12900mil. Den dog 1 km från BMW verkstade i Ängelholm där jag jobbar så det var en jävla tur det hände precis där .-) Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 samt Audi A4 Q 2.0 T 2007 |
|
|
Fd Mercafreak: 2500kr inkl montering? Jag som hade nått minne av typ 4000 för enbart pumpen..... Ja handler det om dom priserna så var det ju en annan femma. Eller var det ett special pris only for you? |
|
| Bara pumpen kostar 4150kr. | |
|
Decerto: Ja det var det jag hade för mig.... Tänkte ett tag att jag börjat bli virrig:o) Fd Mercafreak: Om du kan ordna pumpar för det priset så tror jag du iallafall har två spekulanter här! Eller vad säger du Decerto? |
|
| Det är korrekt :D | |
|
Plockade ur min pump idag och testade att köra den på löst bilbatteri. Döm av min förvåning om det rullade på fint. nu är jag förvirrad. Stoppade tillbaka den och bytte relä för 119kr och bilen drog igång fint. Fast jag betvivlar att problemet är åtgärdat, brukar inte vara så enkelt. Allt detta strul började då jag fick dålig soppa för ca 4 veckor sen. |
|
|
Vart sitter relät? Är det ett "vanligt relä"? Tänkte om du kunde ta av locket på det gamla och kolla kontaktytorna, kanske prova gamla relät med kåpan av?? Bara för att försäkra dig om att det var relät som var boven... |
|
| Det är ett av dom "vanliga" reläna som sitter till höger i bagaget. det ska var det ljusgröna längst till höger. Tänkte göra lite mer tester samt som du förslog att öppna och titta på kontaktytorna. Jag misstänker dock att det har smugit sig in rostskydds vax någon stans för det var lite kladdigt vid reläna och bilen blev nyss rostskyddad. | |
|
Okej, bra att veta! Hoppas du löst problemet, och att det var rostskyddsmedlet! Berätta gärna hur det gått när du kollat relät och provkört ett tag med det nya! Lycka till! /Joakim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.