AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
881

Hur är ser det ut på bakre delen av avgasröret på en z3m?

re
119
rensvind
BMW z3m 1998
Hej på er,
Min Z3M som jag köpte häromveckan är inne hos BMW för översyn av bakvagnen och är nog inte tillbaks förrens en bit in på nästa vecka; under tiden går jag och funderade lite kring att eventuellt för skojs skull plocka bakre dämparna/dämparen (det är två va?). Sitter dämparna med ngn slags fläns eller är de svetsade? Jag vill inte kapa i bilen men om det går att skaffa rostfria ersättningsrör och sätta fläns mot fläns så vore jag intresserad. Men jag gissar att de sitter svetsade?
Jag har Simons på kort avstånd så om det bara går att fixa rostfritt ersättningsrör av något slag så vore det guld. Jag är inte så intresserad av att lägga över 10k på något tyskt system just nu..
Z3
132
Z3MCoupé
Z3 M Coupé -00
Audi A4 AVANT 2.0T SportQuattro -06
Volvo XC60 D4 -17(tjänstebil)
Länk

mvh
Andreas

mvh
///Andreas
au
362
audidriver
540iAT -97
jag måste bara fråga: läcker systemet eller är det sönderrostat? tror annars att ett bmw originalsystem slår simons med hästlängder både i fråga om ljud, kvalitet och prestanda.
re
119
rensvind
BMW z3m 1998
Det läcker inte. Det jag var sugen på var att plocka de bakre dämparna bara. Som jag skrev.
bo
44
bockscar
525im -01
Ska du plocka något ska det sitta längre fram plockar du bort de bakre kommer du att märka att det är där det mesta av dämpningen utförs, med andra ord det kommer att låta mycket!!

Manche führen, manche folgen

Jag har främre rören i rostfritt ståendes, färdigt med flänsar om du är intresserad. Det är dock sk "catdeleter" rör men det är ju bara att du flyttar över original kattar dit om du inte orkar byta till original inför besiktning. Du får ju åtminstone bort en ljuddämpare med dessa rör.

Bild: Länk

Hör av dig om du är intresserad.
re
119
rensvind
BMW z3m 1998
Carlee: Jag kan överväga det starkt.. men jag är ny på det här forumet och begriper inte hur man skickar privata mail över sidan. Kan du höra av dig till mig på nyberg.kent@gmail.com ?

Föresten, om du kör utan katalysator med det systemet då kommer motorlampan lysa va?
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Hallå
Här är en som är hugad spekulant,
mail. vibbe555@hotmail.com
Du har mail
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.