|
|
|
|---|---|
|
Har idag en ganska så mörk toning på rutorna. Har en svart bil och tycker det blir lite för mörkt. Min tanke är då att ta bort toningen som är på bakre dörrarna och sätta en ljusare men att låta den mörka sitta kvar på bakrutan, hur tror ni detta kommer se ut? Blir väl antagligen då i så fall på framdörrarna också. | |
|
Fränt!! Klabbarparn |
|
| Skippa framdörrarna. Det är inte värt besväret med att behöva riva bort allt inför besiktningen, bortkastade pengar helt enkelt. | |
|
Jag har kolsvart ruta bak och resten av bilen är av röktoning. Ser kanon ut! "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Låter bra det. Fått för mig att det kan se lite slafsigt ut om det är olika toningar runt om. Ingen som har några bilder så man får se? |
|
| Gå in här Länk och kolla in hans jobb han gjort. Finns lite olika varianter där. Det finns även så att du kan se vilken ljusstyrka respektive film släpper igenom. | |
| Jag gillar heller inte ojämna toningar. Hellre en lättonad runtom, tycker det ser förjävligt ut med bara bakre rutorna tonade även om det inte är tillåtet i Sverige att ha främre rutorna tonade. (idioti enligt min mening.) | |
| Jag har mellantoning på bakrutan och ljus toning på sidorna bak på min coupe. Jag tycker det ser bra ut, men visst hade det sett ännu bättre ut med ljus toning även på sidorutorna fram, men det är enligt mig är det inte värt besväret att byta rutor/riva toningen varje gång den skall besiktigas. | |
| Och det är som du säger C.Ek, det är ren idioti att man inte ens får använda sig av den ljusaste filmen på rutorna fram! | |
|
Ska vi vara ärliga så är det egentligen inte så konstigt,eller hur? Men kan hålla med om att det är snyggt även på framdörrarna!!Det är ju inte alltid som det som är snyggt är legalt!! Klabbarparn |
|
|
Egentligen är det inte så konstigt att det inte är tillåtet med toning fram,skulle vara jobbigt i vissa situationer att inte få ögonkontakt med föraren. Fast att tillåta en något högre grad skulle inte skada någon sålänge man ser vilket håll föraren kollar åt. Håller med tidigare inlägg,ser inte snyggt ut att ha en ganska kraftig toning bara bak. Vad tror ni en firma tar för att riva bort en film som redan sitter där? per dörr då så att säga... |
|
| Nej visst är det självklart att man ska kunna se föraren, men man tycker ju att det borde vara okej med en väldigt ljus film. | |
| När jag köpte min bil var det väldigt kraftig toning på sidorna back och bakrutan. Tog bort det på sidorutorna då jag tyckte det kändes som en skum nattklubb i bilen. Tycker att det passar ganska bra med enbart bakrutan tonad. Om ni vill se hur det ser ut finns det bilder här på både före och efter: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.