|
|
|
|---|---|
|
min mottagning av radio på min e90 är rent utsagt, skitdålig. det går inte att söka på kanaler, slår man in en kanal manuellt så fungerar det väldigt dåligt. min ruta bakruta är ren, både innifrån och utifrån har jag tvättat den. ändå är mottagningen så jävla dålig. är det någon som haft liknande problem? hur ska jag felsöka? vad kan vara ett enkelt problem? jag vet att man kan starta bilen och hålla in knappen "m" inom 8 sek för att komma in i en gömd meny, men det verkar inte heller finnas något konstigt där. inget skit på rutan, det går inte att söka kanaler, mottagningen är riktigt dålig. inget skumt i den gömda menyn. hjälp? :( | |
| ingen som vet? | |
| har du tonat bakrutan? | |
|
Har exakt samma problem på min, men jag lyssnar aldrig på radio så jag har aldrig brytt mig om att kolla upp det. Det jag läst mig till under åren är att det ofta är signalförstärkaren som är kass i kombination med i regel dålig mottagning på modellen. |
|
| andreas.a: nej | |
| dd88: Jag har extremt bra mottagning, så "...med i regel dålig mottagning på modellen." håller jag inte alls med om. | |
|
M-Auto: Om du söker lite på forumet så kommer det upp trådar där problem med mottagningen i E90 tas upp. Jag vet inte om jag har missuppfattat läget men jag har i flera trådar (här och på e90post) läst om en i allmänhet dålig mottagning, vilket även stämmer väl överens med min erfarenhet av E90 där min och ytterligare en har riktigt usel mottagning, två funkar ok men sämre än snittet och ytterligare två har som du säger, "extremt bra mottagning". Detta är även anledningen till att jag inte felsökt, i flera fall har man inte kunnat lokalisera problemet. BMW brukar rekommendera att byta ut förstärkardelen, men eftersom jag aldrig/sällan använder radio har den kostnaden varit överflödig. |
|
|
Extremt bra vet jag inte om det är, men helt ok i vår E90. Det är bättre än andra bilar med extern antenn som jag har. Så förutsättningar att förbättra din mottagning bör alltså finnas! |
|
| ska fråga bmw på måndag när bilen ändå ska in på service. förhoppningsvis är det bara förstärkaren, eller kabeln | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.