AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.604

Skydds film till trösklarna!

an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Har nu för andra gången lackat om höger tröskel fram pga slitage (lacken slits ner precis på kanten och det börjar rosta!?) Vill inte gå in vidare på varför utan undrar nu om det är någon som vet var man kan köpa skydds film, transparant, plastliknade (självhäftande) Som jag kan sätta på tröskeln för att skydda mot slitage?

Mvh

Less is More
Glasmästare brukar den film du behöver.

Micke

Länk
an
316
andreas_r
ok, jag såg ju att det fanns film till glasrutor, trodde ine bara att man kunnde använda samma typ!

Är det någon som har erfarenhet av detta?

Less is More
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror du även kan få hjälp med skyddsfilm på t ex Ditec eller MrCap. Många sätter ju detta på ovansidan av störfångaren bak på kombilar för att minska slitage vid lastning.

___
//Ulf
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Hej, jag är osäker om jag tolkar din beskrivning om slitage rätt nu. Men montera stänkskydd kanske?
Jag har dessa monterade, trots att de inte "ska" passa M-sport. Dock är min bil svart, så stänksydden syns knappt. På din sliverfärgade skulle det kanske synas för bra? Dock värt ett försök.

Mvh Henrik.
an
316
andreas_r
Ja, alltså, det är trösklarna precis där kanten till dörren befinner sig i stängt läge om ni förstår hur jag menar? Och det är precis den den skyddsfilmen som man sätter "på störfångaren bak på kombilar för att minska slitage vid lastning"

Får kolla hos mitt ditec center här i stan!

Tack för alla tips :)

Less is More
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.