|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har tittat lite på att tona rutorna, tycker det var ganska dyrt, men sedan kollade jag på solarplexius, tyckte det verkade enkelt att montera själv och billigt. Någon med erfarenhet? | |
| Jag har Solarplexius på touringen och är helnöjd. Bilen håller sig klart svalare om sommaren. För att slippa kolgruve-känslan om vintern plockar jag ur bakdörrarnas skivor. | |
|
Är det svårt att montera och sitter dom kvar? |
|
| Funderar själv också lite på solarplex varianten. Undrar lite om de sitter fast bra utan att skallra, och om de på något ställe kan ligga an mot rutan och orsaka smårepor? Sen får jag inte ihop riktigt att de skriver att man ser inte in (för att bilens insida ofta är av mörkt material), men kan se ut (hyfsat antar jag när det är lagom ljust ute) - när det inte spelar någon roll åt vilket håll man lägger i skivorna. Någon som har erfarenheter? | |
|
Mina skivor sitter fast utan minsta skrammel utan att använda clipsen. Bra beskrivning för montaget medföljer, inga större svårigheter. De små rutorna i bakdörrarna var lite tuffare att få dit pga mindre böjbar yta, men det gick det med. Det spelar ingen roll åt vilket håll man vänder skivorna. Det blir till skillnad från film totalt insynsfritt samt en behagligt brunaktig toning utåt. Dock blir det becksvart vid mörkerkörning, nästan lite skåpbilskänsla. Då glaset är betydligt hårdare än plasten är det skivorna som repas, så det gäller att vara försiktig vid montering. |
|
|
Vi hade det på vår 525iT -02. Det var en bra lösning. Bakre sidorutorna var väldigt knepiga att få dit och ännu värre att ta bort när vi skulle byta in bilen. Något skrammel hörde vi aldrig de åren de satt monterade. Vi hade dem monterade året runt. Man såg ganska bra även i mörker. Däremot såg man knappt in i bilen. En nackdel var att det med tiden blev lite smutsigt mellan glaset och plasten. Svårt att öppna rutorna blir det också. "BMW six appeal" |
|
|
Hade det på min E39 T tyckte att det var skrammligt när man stängde bakluckan annars var det bra Kan kanske tillägga att det blir klart svårare att se ut i mörker kanske inte inne i stan men väl där det är mörkt på landet (tex) Sen följer de ju inte med ner när man har dem i bak rutorna en klar nackdel man får tänka på det så att man plockar bort elen till dem om man har barn Att de sen tar bort mycket värme är helt klart hunden gillade dem skarpt (det sa han iaf.) :-) Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.