|
|
|
|---|---|
| Denna låg ute på blocket för någon vecka sedan för 219 000:- privat annons. Nu ska ett företag ha 269 000:- Bra förtjänst på ingenting :) | |
|
Glömde visst länken: Länk |
|
Djuro |
just det.....hade för mig att den såldes privat i Lund. |
|
Ja så kan de va ibland, en bilhandlare har betydligt lättare att sälja en bil en privatperson. Min brorsa försökte sälja sin 523 E39 touring med dryga 18000mil, han var nere på 30000:- och ingen ringde. han sålde bilen till en bilhandlare och han fick efter ca 2v 60000:- Hur kul e de? |
|
|
Preben: Eller så var han bara en dålig säljare ;) Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
Går inte att sälja en bil om ingen ringer. Fel på annons eller pris? Knappast. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Ingenting? Handlaren måste lämna vissa garantier och har andra kostnader som ska täckas. Sedan vet vi inte om han åtgärdat något på bilen. | |
|
Kan bara hålla med. Jag har sålt massor med bilar på blocket. en del har jag tom tjänat en hacka på andra med förlust. Men mer död bil på marknaden (iaf privat) var min 525 i T från 01 med 20000mil på mätaren. Fick ge bort den för 45 KKR och ändå så var den billigast i Sverige när jag la in den för att jag trodde det skulle bli en snabb smidig affär.. Har nog många gånger med möjligheterna att finnasiera dem åxå. Jävla bilhandlare :-) Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 samt Audi A4 Q 2.0 T 2007 |
|
|
Jag tittade med på denna annonsen när den stod privat i Lund för först 230 tkr under ca 2 veckor och sedan sänkt till 219 tkr en fredag och sedan togs annonsen bort under lördagen. Så bilhandlarn köpte den nog för kanske 210-215 tkr denna lördagen. Annonstexten var på engelska när den stod privat, kanske det som gjorde att intresset för den var mindre? Annars var ju priset helrätt, var själv i tankarna på att kolla på den men den har inte SMG vilket jag skulle vilja ha samt att jag tror den har "fulfälgar". M3 E92 kopior, kavaliten såg inte ut som orginal. Men jag kan ha fel här. ET för E92 M3 (29 fram och 23 bak) stämmer ju inte exakt med E46 M3 (47 fram och 27 bak) men man kan kanske få på E92:ans framfälgar på E46:an utan att det tar i någonstans trotts fel ET!? Körde i veckan av en händelse förbi handlaren som nu har den i ett helt annat ärende och såg att bilen stod utanför, kände igen regnummert från privatannonsen och blev nyfiken så jag stannade till och tittade på den. Den var rejält begjuten med insekter i fronten men verkade faktiskt vara i ett bra skick. Inte mycket stenskott, men lite svårt att se bland alla insekter förståss. Det jag kunde se var att det var ett par dörruppslag på varje sida, annars verkar den helt ok. För 219 är det nog ett klipp om man nöjer sig med manuell låda. För 269 anser jag inte det, men säg 239 hos en handlare så är det väl helt ok för den. (Om det nu inte är så att handlarn behövt byta något på bilen som någon annan tidigare gav som alternativ.) Hade den haft SMG så hade den stått i mitt garage nu och jag varit 230 tkr fattigare! |
|
|
Jag var spekulant på den bilen innan den hamnade i Lund. Den var i bra skick då. Jag hade dock riktigt svårt för den gråa inredningen, passar inte alls :( |
|
|
Är detta något skämt eller helt åt hållet seriöst? för den är ruskigt fin isf om allt stämmer med annonsen. Länk någon som kanske vet mer om denna? // Cras |
|
|
Den ser ju onekligen fräsch ut. Antal ägare: 4 Fordonet tillverkat: 2001-11 alltså en 02a. Senast godkända besiktning: 2010-06-18 Vägmätarställning: 2780 |
|
|
Oavsett hur fräsch den är så bör man kolla så att ramlagerna är bytta på garantin hos BMW. Det var det första jag kollade när jag köpte min. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Det första man ska börja kolla är kanske att läsa annonsen?? "I samband med service byttes även vevstakslager som en garantiåtgärd från BMW." |
|
|
Oj, ursäkta det missade jag Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Bra där Fille :) / Johan |
|
| Bilen såld. Vem är ny lycklig ägare? | |
| Den lågmilade M3 E46an är ute på blocket igen, 319.000:- tror jag det var. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.