AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
802

Ipod interface i X3 - olika bud

ka
50
kapten
528i -98
Är det verkligen så att det inte behövs omprogrammering av bilen för att få BMWs eget Ipod interface att fungera?

Jag frågade BMW Solna dom skulle ha 8000:- !! för att installera inklusive delar.

Vad jag förstår kostar interfacet ca 2100:-, sedan tyckte dom att montering och programmering skulle ta många timmar ?

Någon som har gjort detta ?

Har någon något tips på någon som kan göra detta i Stockholmstrakten till en vettig penning ?

/H
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Jag har en Original Ipodanslutningssats som ligger bredvid mig för tillfället(den är dock såld). Satsen består av 3 olika "pryttlar" som ska förbindas ihop.

Kan inte bedömma det men det låter mycket i monteringstid, rent spontant. BMW har ett internt dataprogram som anger hur många tidsenheter( BMW internt delar upp en timme, 60 minuter, i 100 enheter då de anger arbetstid internt. Det är BMW centralt som provmonterar allt för att verkstäderna i förväg ska kunna veta vilken monteringskostnad de ska offerera kunden på förfrågat arbete), ber man någon kolla där så får man tillgång till aktuell tid.

Hör efter med Dr Per på Bil&Motorteknik i Huddinge, 087110687, säkrast 9-11, 13-15, så kan han säkert hjälpa dig.

Mvh
Asken
ka
50
kapten
528i -98
Tack Asken !

Vet du om bilen måste programeras om efter installation?

Jag hittade en installationsbeskrivning här på forumet men jag känner mig inte säker på omprammeringen.

/H
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
kapten: Har ingen aning, min kristallkula är på semester f.n.:)

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.