AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.180

Hur få ut askopp på e60

du
30
duccen
530D -07 e61
Jag vet inte om jag är dum i huvudet men jag fattar inte hur jag ska få ut askkoppen på en e60. Jag hittar ingen knapp eller något och den sitter hårt om jag drar i den. Någon som har tips?

mvh
Jörgen
Visa användare
8
Bmw e60/e64
Bmw e60 bmw e64
Hej

Att ta ut askkoppen är gansga komplicerat, Vill du ta bort hela askkoppen eller bara den delen som man tömmer fimpar?
För att tömma fimpar eller aska alltså den lilla delen i askkoppen. Tycker du bara neråt så kommer den ut.

Annars om du ska ta ut hela askkoppen så måste du först, ta bort den delen i instrument panelen med luft grejjerna som det kommer värme utifrån.
Du tar ut den med en minus skruvmejsel på slutet av den delen i höger sida,
det är bara att rycka ut den försiktigt.

Sen när du lossat den så kommer du se 2 skruvar som åller stereon, dom 2 skruvarna ska ut, och 2 skruvar sitter ner till ochså som är åvanför askkoppen gömda, Alltså ska hela stereon ut för att du ska lossa på askkoppen, när stereon är ute, så drar du hela den delen som askkoppen sitter på frammåt försigtigt, sen losnar hela delen som askkoppen sitter i, När du tagit ut den så sitter det några skruvar under askkoppen, när du låssat dom så är askoppen ute:)

Kanske förklara lite komplicerad men du klarar det. Lycka till

Skriv ifall du behöver mer hjälp, jag har pillat på nästan hela e60

Bmw for life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.