AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.062

nån som råkat ut för "rör-ohlson"?

gu
394
gurr
M5 -95
... det har nämligen jag. o satan (milt uttryckt) vad jag fick P.I.S.K!

kom nynäsvägen från nynäshamn i höjd med jordbro en kväll, då en röd alpina b6 2.8 (3.5) -86 rullar om i vänsterfilen o lägger sig strax framför mig. jaHAPP tänker jag, nu blir det åka av. väntar in lämpligt tillfälle, växlar ner o kör om i den filen man inte får köra om i. alpina b6 upptäcker inte detta förräns jag kommit om både honom och framförvarande bil och jag hunnit svänga ut i ytterfilen. jag närmar mig höga varvtal på mittenväxel o herr alpina b6 sitter krokad som ett släp på bilen min. mörkblå saab 95 (alternativt civilpolis) i mittenfilen får mig att lätta på den blodsprängda högerfoten och vi kommer ner i lagom fart för att passera. väl om saaben lägger jag mig också i mittfilen o alpinan dånar om, lagom hastigt o lustigt, för att sedan åter igen lägga sig framför mig. avgaser från alpinan letar sig sakteliga in genom systemet och jag börjar ana oråd. det luktade inte dieseltruck direkt. 20 sek senare, ok fritt fram. nu går jag upp jämnsides. tittar in lite försiktigt och ser en yngre man halvliggandes fnittrande i baksätet + en koncentrerad smått leende fartnarkoman vid ratten. jag skrattade tillbaks o gav tummen upp av upphetsning inför vad som komma skulle. lägger mig på lagom växel med cirka 4000rpm kvar till rött.

och nu till mötet med självaste hin håle.

BAHM! om ni tänker er missil som avfyras från valfritt jaktplan så har ni det klart för er redan nu. jag hör inte mitt egna motorljud och har näst intill kramp i högerbenet när varstoppet gör sig påmint och jag måste lägga i nästa växel för att överhuvudtaget ta mig framåt, känns det som. det måste ha vart som ett möte för honom som nu ligger 25 m framför o växlar till nästa växel med en smäll likt en salutkanon och en eldkvast på otal dm.

m5:an kändes som ett fromt lamm, samtidigt som knallen vid växlingen ekade i mitt huvud.

paradoxalt nog var jag inte ett dugg nedstämd på vägen hem, jag log snarare större delen av resan.

den röde är för övrigt med i nya bilsport.
gissa om det gick upp ett ljus för mig när jag slog upp sidan 4.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
HOHO ! vill ha den där alpinan just för sånna stunder som du råkade ut för... ! kul värre ! :)

blir det trimma av nu eller ???
sc
637
schumi
e30 318is -90
fy fan va läckert. jag skulle ha flippat ur i bilen om jag var med.
eldkvast!!!! aaaaaaaaaahhhhhhhhhhh...........
Hej

Jag läste om den idag.... Skapligt grym.
Ha Ha, sånt är kul

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.