|
|
|
|---|---|
|
Är spekulant på en BMW Cabriolet och har fått ett antal bilder skickade till mig. Säljaren intygas och försäkrar att bilen är i mint condition och okrockad. Saken är den att jag tycker mig se på en av bilderna att det är en "glipa" i passformen mellan bakre kofångaren och höger skärmkant. Går att se på denna bilden (speciellt om man zoomar) Länk Har nästan sextio mil enkel resa att titta på bilen så är tacksam för synpunkter och expert råd Matte | |
|
Det syns ju att spetsen på kofångaren sticker in lite i hjulhuset. Jag har aldrig ägt en e46 men på min e90 är alla skarvar otroligt precisa och alla linjer följer varandra perfekt. Jag har dock haft en e36 där främre kofångaren satt snett, det rättade jag enkelt till genom att montera av och sedan på den igen. Det kan ju hända att bilen du är intresserad av inte är krockad, men fått en lättare parkeringsskada. I värsta fall har ett fäste blivit snett, men det ska mycket till. |
|
|
Kanten hänger i ett litet clips som kan lossna, kolla på plats... /J Surf Or Die!!! |
|
| will do that... | |
| Har du frågat säljaren om detta? | |
|
har frågat och fått svaret att den tidigare ägaren eventuellt hade orsakat detta genom att montera av eller på 19 tumsfälgar... Kanske inte den mest självklara förklaringen men låter inte helt otänkbart? |
|
|
På min e46 touring är det precis likadant på bägge sidor! Det är klippsen som har släppt lite från plasten. Det hjälper säkert med nya, men som ovan säger kontrollera på plats! Själv så tog jag en tång och klämde och tryckte lite på klippsen och det hjälpte bra! Less is More |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.