AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.688

Nån som känner till Autolegend i Karlstad ?

Rr
8
Rrahim
525i Touring E39 -01
Hej !!! Undrar om det är nån som känner till Autolegend i Karlstad eller bilen som jag är intreserad av? En Bmw 530 D som har rrulat 14500 mil.....

Verkar vara en intresant bil som jag är intreserad av men vågar inte slå till utan att samla lite info om företaget och bilen efter att ha läst flera inläg om små företag som skruvar till bilarna för att tjäna en slant....
Håll er borta från AUTOLEGEND i Karlstad / skoghall!!!!!!Riktiga skojare.
Han som äger firman säljer bara dåliga bilar utan garantier till överpriser!
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Känner iofs inte till dem men deras hemsida är en katastrof utan bilder på det mesta man vill sälja
Hmmmmmmmmm???

Ha deT
Kan inte riktigt hålla med dig köpte en Saab 9-5 Aero där för 7 månader sen bilen funkar utmärkt fick även 2års garanti samt att priset var kanon , låter mer som dom inte ville byta in din rosthög för dom ville inte ha min gamla Saab i inbyte heller.Men helt klart nöjd med bilen bor strax utanför Karlstad (Kil) kommer absolut köpa nästa bil där.
Ännu en nyregad som försvarar en bilskojare!!!!!!!!
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Smelly11 vi gillar dig här
Har du varit med i byggfällan också ??
No hard feelings

Ha deT
Jag hade hunnit göra med bilen ca.120mil innan den gick sönder, från karlstad till haparanda och nu bilen startar inte pga defekt kombi-instrument(med inbyggt startspärr, kostar ca.6tkr att fixa)... jag känner mig lurad!!!

Jag fick ingen garanti, han sa att han ge garanti bara bilar som har gått under 19 000mil och skrev pappers att "inga garantier"

Säger bara en gång till alla : Håll er borta från AUTOLEGEND!!
Jag har frågat också om han vill dela på kostnaderna men ha sa bara att han ska inte dela en enda krona...

Imorgon jag ska hämta bilen från verkstaden så vi får se hur länge den håller innan nånting annat pajar:)
Thom525 är väldigt lätt att sitta på massa forum och inte ha någon erfarenhet alls samt alla har rätt till en åsikt men du har ju inte varit där och köpt bil men det har jag. Kan inte säga att alla bilar är lika bra som den jag fick det vet jag absolut inte men ville bara påpeka att Saaben jag köpte var fantastisk.

Och quattro99 jag hoppas det löser sig med ditt problem måste dock påpeka att man inte åker 120 mil för att köpa en bil till överpris eller ?

MVH
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Varför kan det inte vara så att en köpare är nöjd och en annan missnöjd? Att säljaren inte ger någon garanti är ju en förhandlingssak, vill man ha något säljaren inte erbjuder får man leta vidare. Om felet fanns vid försäljning eller inte kanske är svårt att fastställa men det är ju inte omöjligt att det uppstått efter försäljning, då kan inte säljaren hållas ansvarig.

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
"Sedan den 1 juli 2002 gäller att fel som visar sig inom sex månader efter leveransen ska anses ha funnits vid köpet, om inte säljaren kan motbevisa detta." KoV
Bevisbördan ligger alltså på handlaren så han borde ta på sig bytet, om han inte testat kombiinstrumentet innan försäljning.
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Oj.., här börjar det bli riktigt obegripligt...:)

God natt!

Mmm verkligen men han äger ju en M6:a.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.