AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.006

Lunds Bil Varberg

Ma
33
Malmis528
320 iT M-Sport -04
Har aldrig blivit så illa bemött som hos Lunds Bil i Varberg och då pratar jag om verkstaden. Ville få gjort en avläsning av bilens dator för jag misstänkte att en givare larmade. Bilen ryckte till vid gång ibland. En sån avläsning tar ju max 10 min. Svaret jag fick var att de var fullt ända till v.27.... Tur det finns andra verkstäder som ställer upp.
Jag ser inte det taskig i det. Du är nog inte den enda som frågat dem om detta och börjar man räkna tid på det försvinner det en hel del. Du tänker självklart att det enbart är 10 min men om det kommer 10 personer och frågar under en dag blir det 100 min, vilket är 1 tim 40 min.
"Nej din bil blev inte färdig idag, det kom en annan kund vi fick hjälpa istället. "
Tror de flesta hade blivit sura om man inte fick bilen klar för att det hade kommit obokade andra kunder..

Hade dom däremot inget vettigt att göra förstår jag dig.
16.570
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Om de är bokade till vecka 27 så innebär ju det att de har full beläggning. Att peta in en annan kund däremellan tar inte heller 10 minuter utan det tar 10 minuter snack innan bilen tas in, 10 minuter att koppla in dator, 10 minuter att diskutera resultatet, 10 minuter att skriva ut fakturan. Ungefär så.

-------
//Lövet
Ma
33
Malmis528
320 iT M-Sport -04
Ringde min vanliga verkstad dagen efter och var välkommen dit samma dag på em... uppmättningen tog 10 min och det konstaterades att det var vevaxelgivaren som larmat...

Det kallar jag service...
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Tja, du var inte stamkund där men klart att de kunde skött detta bättre.

Byta upp sig? Till vad då?
Jag har aldrig blivit illa bemött på Lunds bil, dom är alltid hjälpsamma och tillmötesgående. Givetvis så vill dom att man bokar tid, speciellt denna årstid då dom har fullt upp.

Att komma och begära, att dom ska släppa allt för din skull funkar inte, även om det är bara 10 minuter...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.