AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
762

Underligt ljud från automatlådan på 750i E32

Da
8
DanielThomas
316i - 1992
Jag köpte en 750iA E32 igår. Fick den billigt eftersom det var många fel på den. Bland annat så hörs det ett konstigt ljud från vad jag tror är automatlådan. Spelade in en video med ljudet. Kan någon säga mig vad det kan vara?
Vet inte om det hörs men det är det rasslande ljudet man kan höra mellan gaspådragen.

<object ><param name="movie" value="Länk name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="Länk type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" ></embed></object>
Th
593
Theobald
750ial -88
Hoj!
Svårt att höra ljudet du la ut på Y.T., men det låter som ett skramlande ljud. Är du säker på att det kommer från "lådan" och inte från motorrummet.
Skulle det kunna vara vattenpumpen eller lagret till AC'n. Har du kollat så att inte avgassystemet tar i nånstans under, ifall gummiupphängningen släppt!?
Da
8
DanielThomas
316i - 1992
Jag tror att jag har lokaliserat felet. Det är med allra största sannolikhet avgasröret eller katten. Dock så har det försvunnit av sig själv nu. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.