AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.373

Slår i framvagnen över gupp och vid inbromsning

Hej för några veckor sedan så bytte jag och en vän höger yttre spindelled på min 320 E36. Via bytet fick vi väldiga problem att få loss länkarmen från den stora bulten som sitter så väldigt dumt till. Den skruven som håller upp hela länkarmen alltså. Det som hände var att vi fick skruva loss allt annat och sitta och hålla på med muttern till bulten i ca 1.5 timme. Efter det så gick en annan bult av vid bromsoken och vi fick ta loss oken för borra upp den. I det här fallet så hängde allt nu löst och lades massa tyngd på den yttre bussningen som sitter fram.
Efter en massa strul så lyckades vi montera dit den nya spindelleden och satte tillbaka allt som det satt innan.

Men nu till problemet. Efter att vi dragit åt allt ordentligt så tog jag ut bilen för provkörning och nu beter den sig konstigt. Så fort jag åker över något gupp med bilen så slår det till riktigt ordentligt i framvagnen och ljudet kommer från den sida vi bytte spindelled på. När man åker i högre hastighet runt 70 km/h och kommer över ett mindre gupp så slår det till ordentligt och hela ratten skakar i ca 1-2 sekunder. Nästan sådär som att den tappar hela styrförmågan. Även vid inbromsningar i ca 10 km/h nu så skakar ratten till. Det gjorde det inte förut.

Är det någon som vet om bussningarna kan ha slitits medan vi mekade med bilen eller vad kan det vara? Uppskattar verkligen alla svar då jag inte vågar köra med bilen längre innan jag vet vad felet är.

Mvh Ivan
Låter som du missat något vid återmonteringen. Hissa upp bilen och kolla hur det ser ut på andra sidan, så du verkligen fått rätt på allt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.