AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.330

Fråga ang DEPO till E46

Do
15
Doxie
330D -04
Hej,

För att göra en lång historia kortare, så fick jag en tvåa på höger strålkastare.
Jag beställde då från Mekonomen:
Artikelnr: 79-0061014-8
Benämning: Huvudstrålkastare höger 09.2001-, sedan, kombi, H7/H7, Med motor, Med svart hus, 25 lux DEPO

Sen så kom jag på att det skulle se fullt ut att ha en ny, och en sönder blästrad strålkastare, så jag ringde och beställde en till vänster också.

Först monterar jag höger, (den som va sönder) och det blev kanon, sen plockar jag isär vänster, och ska till och montera den, bara för att upptäcka att dom har skickat fel till mig, dom har gett mig en grå istället för svart.

När jag ringer och påpekar det, så säger dom att vänster svart har utgått ur sortimentet.

Så min fråga är nu, någon som vet ifall jag kan bara köpa glas till befintlig vänster strålkastare (BMW i uppsala har dom, men kostar ju lika mycket som hela huset från Mekonomen). Skulle gärna kunna vara ett DEPO glas.

Eller är det någon som vet ifall jag kan plocka isär min befintliga strålkastare, ta ut den svarta rammen, och använda den i den nya strålkasteren som är grå, eller är dom intergrerade och svåra att demontera (med tanke på ljus motor etc).

Eller kort och gått, någon som vet ifall det finns någon annan återförsäljare som säljer DEPÒ svart, vänster.

/Marcus
M3
14
M3_sweden
M3 E46 2001
Hej!

Kolla tyska ebay, samt usa de har en del depo (som kommer från taiwan tror jag?)

Tror själva insatsen ska gå att byta, då man kan köpa insats i kolfiber och det måste ju gå att byta!

Hoppas det hjälpte något

Mvh
Do
15
Doxie
330D -04
Jag använde den befintliga rammen, från mitt gammla hus, det enda som syns är en liten grå detalj, men den tänker man inte på.

Blev riktigt bra, nu måste jag dock köpa klarglas blinkers, för dom är ju också "blästrade" men dom är betydligt billigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.