|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa nya fälgar. Har hittat fräscha BBS RC. (tycker dom ser skitbra ut på en E-36a) Nu till min fråga. Det är 18tummare och jag tror att dom är 8,5" breda, säljaren visste inte. Dom har tidigare suttit på en E-46a utan valsade skärmar. Det sitter 255or bak. Behöver jag valsa ut skärmarna bak nånting för att få in dom? Det är väl ET 38 på E-46? antar att det är ET 38 på fälgarna, säljaren visste inte... Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
|
Både bredd och ET står instansat på fälgen (baksidan eller vid bulthålen. Vanliga E46 (och E36) har ET 41-42 i originalfälgarna. Hjulhusen på E46 kan ta bredare däck än E36 utan bearbetning av skärmkanterna. Med ET 38 och bredd 255 kan det nog bli kritiskt på E36 utan att valsa skärmkanterna. Mvh |
|
|
Tjenare. Jag har 235 bak på min M3 och valsade in skärmarna lite. Dock mest pga att jag sänkte bilen, men jag tror inte 255 går utan att valsa. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
255 ska passa på m3an ........du får testa |
|
|
Det är mycket beroende på vilket däck som sitter på. Jag har nu 235or på 8tumsfälg med ET35. Bilen är också sänkt ganska mycket. Det tar i ordentligt. Har fixat kanterna och upptäckte att det tog i uppe i hjulhuset (inneskärmen) så jag har ändrat på fälgen ET till 38. Detta beror på att det är ett så kallat R-däck som är mer "fyrkantigt" i tvärsnittet. Med andra ord bredare slitbana. Det är alltså svårt att säga.... De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
M3-Mackan |
Jag hade 255/18 bak på min gamla 325a -92 och då gick det inte utan valsade kanter -Mackan- |
|
Mackan>> vart valsa du kanterna??? Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
En bekant till mig hade 255/30-18 bak på sin rejält sänkta E36 320 och det tog inte i. Jag hade tidigare 235/40-17 på M3 7,5" fälg samt 10mm distanser på min 325:a och det var inte heller några som helst problem. www.malte-racing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.