|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
OKQ8 ute vid Toftanäs har också lyft (är i samma byggnad som TvättaSjälv - båsen för GörDetSjälv ligger på ena sidan inne i byggnaden och båsen för TvättaSjälv ligger på andra sidan). Vill minnas det är ramplyft där också - garanterat samma lyftar som vid Kung Oscars Bro som Matthias beskriver. |
|
LÅter som exakt samma upplägg |
|
|
På Toftanäs är lyftarna såna där långa ramper som man kör över så att de hamnar under trösklarna mellan hjulen. Då de är riskabelt höga för en låg bil kan du gå på grund och bli hängande. Jag har med 4 st 40cm långa 2”x6”-plankbitar vilka jag lägger före och efter rampen som hjulen landar på. Då slipper man oroa sig. Där är förfärligt grisigt på golvet med olja överallt så ha med skydd till bilmattorna sen när du ska hem. Det är tråkigt att OKQ8 inte städar i en annars bra lokal. |
|
|
ja, det är skitigt även i Lund, jag har två par skor med, ett par som jga går omkring med och ett par som jag åker hem med. Första gången missade jag detta och fick olja på brom- och kopplingspedalen som blev tokhala |
|
| Hur högt behöver ni ha upp den? jag tröttnade och köpte en Quick Jack som är populära i USA, det är nog bästa prylen jag nånsin köpt, lyfter hela bilen tillräckligt för att utföra det mesta, även vxllåda går att byta utan problem. | |
| Föreslår att du flyttar denna till Bilvård eller liknande. Just nu får du bara svar på de som läser på om 5-serien... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.