|
|
|
|---|---|
| hejsan!:) jag har en BMW 525 E34 från 94 som jag nu har haft i en månad. bilen går jätte fint och har inga direkt missljud från motorn! men nu idag så kände jag att styrservon började tröga! styrningen brukar vara fruktansvärt lätt å fin men nu så kände jag att styrservot typ bara lade av!:S sen så kom den tillbaka igen men började tröga igen efter en stund. sen började den nästan som pulsera i servon gick trögt ibland å ibland inte när man svängde men sen blev de fint igen! fast skiten kom ju tillbaka igen! så enkelt sagt. ibland blir den trögstyrd men sen försvinner de igen. de finns tillräckligt med olja i å den ser inte smutsig ut. nån som vet om de e nått vanligt fel? kom gärna med alla tips! | |
|
Har samma problem med min 520 och det sker när jag kör i vattenpölar och det skvätter vatten på servoremen som då börjar slira. testa spänna/byta rem. // Roger |
|
| jaa tänkte med på att den kunde slira. fast nu är det jätte tort ute så då borde man höra ifall den slirar å nu kommer de ibland bara sådär även fast de är snustort! ska dock kolla på ifall man kan spänna upp han lite! | |
|
skulle precis säga att det skulle behövas fylla på lite servo olja men det vferkar som om du redan har kollat det. vet du om dfet har hällts på rätt ty p av servo olja tidigare? Tydligen skall e39 ha chf olja i servo systemet och det är inte blandbart med andra oljor. |
|
| vet inte om dom har bytt olja på den men den har ju inte klumpat sig och så vidare. sen så har detta problemet kommit efter att jag köpt den. har kört runt 300-400 mil sen jag köpte den å¨då borde de vart problem tidigare ifall det är 2 olika oljor i den? eller det kanske tar sin tid innan oljan blir konstig? tack för alla svar !:):D | |
| Vet bara att min gjrde likadannt men det var för lite olja i den så det försvann efter jag hade fyllt på | |
| jag har kollat olja å det är rätt mängd nivå. börjar luta åt att byta pumpen nu! känns inte som om de borde va nått annat | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.