AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.522

Teknikens Världs omdöme om beg. Z4

tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Kopierar här in Teknikens Världs Johan Borglunds svar på läsarfråga ang begagnad Z4:

KOPIA

Hejsan!
Många Z4 är importerade och det behöver inte alls vara något fel. Däremot kan det vara svårare med bilens historik.
Bilen kan ha varit krockad och reparerad och alla reparationer är tyvärr inte fackmannamässigt utförda.
Givetvis är ifylld servicebok bra, kolla bara att serviceboken inte är nyare än bilen. Servicebok kan nämligen köpas - och fyllas i efteråt. Fult knep.
Känner inte till att cab-motorn skulle gå sönder speciellt ofta. Inte heller något om fönstertätningar.
Tyget som sådan är av hög kvalitet och håller nästan hur länge som helst. För att skydda det bör bilen stå i skugga/inomhus eftersom solens strålar inte är nyttiga på lång sikt. Om ingen elak/avundsjuk typ drar en kniv genom tyget så finns inget att oroa sig för.
3,0-motorn är förstås mustigare, men 2,5 räcker långt och är generellt billigare.
Att köpa en bil som gått 10 000 mil är inte negativt, förutsatt att den servats som den ska.
Bullernivån är klart högre i en bil med tygtak men taket ska bara vara uppfällt när bilen står parkerad i regn, eller hur?
Bilen bygger på E46 (förra 3-serien) som är en bra bil med ganska få allvarliga fel rapporterade, och cabrioletmodeller är i allmänhet bättre skötta en vanliga bruksbilar.

Så sluta dröm - köp en Z4.

SLUT KOPIA
da
41
dalle z3
Z4 2,5 si 2006
Här är lite att njuta av!!!!!
Länk
vill så gärna ha en z4:a .. dem har gått ner väldigt mycket i pris nu som om några år kanske jag själv äger en :D
Da
66
David C
BMW X3 2,0d Xdrive -13
Det var jag som ställde frågan till Teknikens Värld och fick ovanstående svar. Ett mycket bra svar. Och imorgon fredag hämtar jag min Z4 2,5 -03. ;-)

/David
grattis :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.