AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.517

Någon fler som gjort rostskydd?

Efter att ha åtgärdat den lilla rost som fanns på min bil bestämde jag mig för att det inte fick förekomma mer. Rostskyddade bilen hos Luleå bilrostskydd. Blev glatt överraskad att det fortfarande finns härliga gubbar av gamla skolan som gör jobb med kvalité och inte fuskar eller slarvar.
Någon fler som kostat på sin Älskling detta?

Vill ni se lite bilder på detta så har jag det på min länk här nere.
Jaha där kom inte länken med naturligtvis. får dubbelposta då man inte kan editera.

Men jag blir galen på att min signatur länk inte kommer med....aaaarrrgghhh
Nu blir det manuellt: Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Att rostskydda sin bil seriöst är bra och värt slantarna om man ska ha kvar vagnen ett tag, även i ett säljläge så känns det helt rätt och "bör" rendera att vagnen går att sälja lite lättare..

Jag har gjort behandlingar(Noxudol, lösningsmedelfri behandling) på mina BMW's för en tid sedan...
Kostade 3600kr för 735:an(2008) och 4400kr för E39:an(2009).
Jag är nöjd med resultaten än så länge..

Nackdelen med Noxudolbehandlingarna enligt mitt sätt att se på det hela är att medlet inte torkar så fort och det droppar en tid efteråt.
MEN>>>Bra att "krypförmågan" bibehålles ett längre tag på det viset..

Men "kittrostproblematiken" och dylika grejor är ju fortfarande kvar trots rostskyddsbehandlingar, men det blir ju inte sämre av en rostskyddsbehandling det heller..

Mvh Janne.
ri
699
riku
740iA -97
Jag gjorde också Noxudol behandling på E38an,efterdroppade i två veckor vilket tyder på att det kryper in bra.
Löser inte heller upp original rostskyddet.
Mitt var tydligen Dinitrol och vart bra mycket dyrare än 4400kr. Tog det största dom hade vilken innebar att borra upp till alla hålrum som finns på bilen. tog 3 heldagar(sanning med modifikation då en dag bestod av rengöring och torkning) att göra och fick pröjsa dryga 9000kr.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Helt rätt att satsa på rostskydd Decerto.
Är man lite snål :) kan man göra som jag, köpa en dunk kallpressad linoja och göra jobbet själv. Kostar väl ca: 200 kr per bil.
Har använt det i ungefär 5 år på våra bumsar. Tycker det är kanonbra.
Den som är nyfiken kan kolla min blogg. ( I början )
Självklart låter jag rostskydda mina 750or. inget rostskydd eller garantier i världen håller för evigt. Bättre att lägga pengar på rostskydd och vaxning istf rostlagning och lackning. Känns bra om man använder bilen året runt dessutom. Osäkert om man får igen pengarna när man säljer, men så kan man resonera med allt underhåll. Så länge man håller karossen i fin form känns övriga utlägg mer motiverade. En gammal bil i fint skick blir alla som ser den glada av, däremot inte av gamla rosthögar, oavsett ålder. Rostskyddsgarantier gör inte att bilar rostar mindre, snarare tvärtom, eftersom många tror att bilar med rostskyddsgarantier eller galvad plåt inte rostar och därmed inte behöver rostskyddsbehandlas. Visst kan man göra jobbet själv om man vet vad man gör , har rätt utrustning , lokal och inte är rädd för att skita ned sig. Men anlitar man proffs med yrkesheder behöver man inte göra det så ofta. Kostnaden utslaget på bilens livstid är inte särskilt hög. Motsatsen oftast betydligt dyrare./ No rust.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.