AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
959

749 e32, ingen ström till bränslepumpen?

ag
66
aggepanken
218dA xDrive Gran Tourer -20
Har en BMW 740 E32 -92 som beter sig underligt. Har sökt runt här på forumet men inte hittat det jag behöver..

Bilen i fråga har stått avställd i två år, kört den varm ibland utan problem. Nu när den skulle fram för några veckor sedan dog den medans jag körde. Försökte starta men startmotorn gick bara runt. Tillslut startade den. Gick fint i en vecka, sen skulle den besiktigas. Väl framme vid besiktningen när den skall in, startar den, bluddrar till, och dör! Sen dess har den inte startat.

Misstänkte bränslepumpen. Tog upp den ur tanken, provkörde den, inga problem. Den funkar. Kopplade loss bränsleslangarna och försökte starta bilen, då går pumpen INTE. Kollat alla säkringar, bytt relä till bränslepumpen, bytt batteri. Händer ingenting. Förslag?! På min gamla 323:a hade bränslepumpen en egen kabel till batteriet.. Hur ser det ut på en 740?..

Tacksam för hjälp!
ag
66
aggepanken
Blev lite fel i rubriken, 740 menar jag ju naturligtvis :)
Läste någonstans att det är datorn som avgör om bränslepumpen skall få ström, kanske kan vara nått den fått för sig? Verkar inte som bilen har immobilizer.
ag
66
aggepanken
Det var bränslepumpsrelät.. Låg gömt "under" dom andra reläna i E-boxen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.