AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
736

Någon som vet hur man kommer åt kupéfläkten i en e34?

Ba
127
Banditleffe
525i -95 Executive
Halloj, har en 525i e34 -95, kupéfläkten har dött, tror det är fläkten som gett upp, den började stanna ibland o på senare tid när den gick så raspade det o jävlades om den.

Vet nån hur man smidigast kommer åt den rackarn? bara sett folk skriva om andra modeller och det har låtit grymt krångligt, sänka motor o allt möjligt :/

Såg sedan nån skriva en kommentar att på en e34 gör man det på två timmar, men utan metod, har messat denne person men utan resultat, var en gammal post som gatan som jag hittade via google.

Frågar nu rakt ut i forumet i hopp om att nån gammal räv sitter på erfarenheten, och hoppas innerligt att det inte är så megakrångligt :).. ha de fint alla!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Via torpedväggen. Sitter en lucka där som är enkel att ta bort.
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Hej
Jag fick ut min via luckan i torped väggen. Använd en slang mejsel för att öppna luckan. Fick lirka ut fläkten och även bruka lite våld men den gamla fläkten skulle ändå ner i soptunnan. Dock så höll plasten i skovlarna fast den var 10 år gammal.
Behövde ej ta bort insug eller annat. Hittade en bra beskrivning på nätet som jag tyvärr ej har kvar.

//EP
Visa användare
ProPro-medlem
13.408
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Mmmm, den är lite bökig att komma åt (men vindrutetorkarlänkaget är värre)...

Men ta en titt på början av guiden för att byta vindrutetorkarmekanismen, den visar på ett ungefär vad man behöver göra för att komma åt fläkten.
Länk
Länk
Länk
Ba
127
Banditleffe
525i -95 Executive
Tackar tackar :) nu ska bara tummen ur.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.