|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte nyligen en bmw m3 coupé -93. När man öppnar förardörren så åker inte rutan ner några centimeter som den borde göra. (fungerar på passagerarsidan). Så det är väldigt svårt att få upp dörren när rutan fortfarande är högst upp. (Ligger emot listen) Mitt andra problem är att ibland så fungerar helt enkelt inte fönsterhissen alls när jag trycker på knappen... Det låter som relät slår ifrån som den gör när t.ex fönstret är högst upp och man trycker på upp knappen. Någon som vet om det är en säkring man ska byta eller nån sensor? MVH | |
| Glömde skriva att det är en e36. | |
|
Låter som att det är motorn till fönsterhissen. Om det är så att du inte får ner fönstret dvs. Kan även vara ett lättare elfel i dörren eller glapp kontakt. Problemet med att rutan inte åker ner är konstant? Problemet med att rutan inte går att hissa när konstant? / H Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
Jag hade problem med dörrkontakten i förardörren på min m3a, den glappade så ibland åkte rutan inte ner vid dörröppning, men min elhiss funkade annars. Tänkte ändå att om du vill kolla kontakten i dörren så är det samma kontakt som tänder innerbelysningen i bilen så om lampan inte tänds heller när rutan inte åker ner så har du troligen problem med kontakten oxå. |
|
|
Som ck75 sa. Kontakten sitter bakom låsfästet i karossen. Är en liten svart plupp som åker in när du stänger dörren och ut när du öppnar. Hade själv problem med den. Jag åtgärdade genom att ta en lödkolv + lite plast och lödde dit en extra bula på det slitna området och sen slipade bort överflöd. Funkat i 300 mil nu.! |
|
| På dom nyare sitter kontakten i karossen men på min m3 -93 satt den faktiskt i dörren. Verkstan hade tagit hem fel del först så det är därför jag vet. :) | |
|
Jag hade problem med glappande hissar på min E36 325td och då var det av- och på-knappen under ratten som glappade. Lödde ihop kablarna och satte tillbaka knappen som nu alltså är utan funktion. Voila, dörrhissarna funkar igen. Fattar inte varför man ska ha en av- och på-knapp. Har du en sån knapp kan du ju kolla den också kanske om det inte löser sig med annat. |
|
| Jag har typ lite av samma problem på min 320 coupé -94 men istället för ner åker min ruta inte upp när man stänger dörren, får stänga 2-3 gånger typ innan rutan åker upp. Har dock inte orkat ge mig in ännu för att kolla vad som är fel. Fönster hissen är bytt för några månader sen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.