AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.786

Lyckas man slita ratten så här mycket på 12000 mil?

Jag tycket ju själv kvd brukar vara seriösa i sin beskrivning och man tar ju också upp att bilen är allmänt sliten. När man tittar på ratt och stol får man dock intrycket att bilen rullat mycket mer än 12' mil:
Länk

Vad säger expertpanelen. Ska man misstänka mätarfiffel?
Med maximal vanvård som den här bilen verkar ha varit utsatt för så kan man nog slita ut det mesta på 12000 mil, även ratten. Men man funderar ju på vad för slags person som brukat bilen? Skulle visserligen inte ha höjt på ögonbrynen om det hade stått att bilen hade gått 4 gånger så långt heller. Välanvänd! :-)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Miltalet spelar väl mindre roll när bilen i sig är så pass sliten. Den bilen har ju inte varit skött. Men visst vill man kan köra sönder en bil så pass på 12 000 mil.

__
Min bil:
Länk
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Det är en "större" släkt som haft denna E500.

Byta upp sig? Till vad då?
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Och den släkten måste vara enorm och alla ville känna på ratten samt skriva sin logga i lacken................dom tänkte nog att full fart spar tid...

B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Mecket fresch bilen. Fint lack.
Visst kan en bil bli så sunkig på 12000 mil / 8 år. Dock kräver det kanske att man anstränger sig ordentligt men det finns folk till allt...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag har bl.a. en Saab 900-95:a med snart 40000mil rullade, Saabens ratt ser ungefär likadan ut som denna Mercaratt..
Jag säger dock inte att Mercan är mätarställningsmanipulerad utan detta är bara en jämförelse "mellan rattar" :)

Mvh Janne.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Jag mår illa!
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Tror inte att man behöver 12000 mil för att sabba en bil, kan gå betydligt fortare oxå om man vill.

Såg en fabriksny merca ( E-lass) igår på väg hem från jobbet, satt 2 pers inne i bilen och bolma för fullt :)

BMW M-POWER
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Kollade igår - hos en rekonditioneringsfirma - em S80 uttagen juni 2009.
Det var det jäkligaste jag sett. Gått som förmånsbil och nu hade killen slutat eller kanske fått sluta...
Den såg inte ut att varit tvättad på 12 mån. Fälgarna helt igengrodda och lacken också. Den stank som ett rökrum med fimpar på golvet i bilen. Fullt med aska överallt. Flaskor, papper, mm mm. Och fläckar överallt.
Miltal vet ej. Ja en del människor kan och undrar hur det ser ut hemma hos dom?
För övrigt så sade rek.killarna att de får in sviniga tjänstebilar på löpande band. Som är vanvårdade! Men aldrig privatägda.

Byta upp sig? Till vad då?
gO
1.407
gOry
335i Touring
GINO Visst kan man sunka ner bilen på sånt sätt också, men om de nu är pigmentsläpp på ratten efter 12000mil (eller den kanske bara är väldigt skitig) så måste man ha kört med skrubbhandskar eller liknande.
Efter inte ha orkat öppna en vägbom utan i stället genat på en åker (med en Chevy S-10 V6 4X4 Pick-Up) dök det helt oväntat en blå/vit några månader gammal Volvo V70 FWD upp som också genat på åkern..., under samtalet kikade jag på V70ins ratt som inte var lika sliten som Mercans så snudd på, så visst går det slita ner grejer fort, gäller bara vara hårdhänt.

Stephan
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Rattar med de färgen slits väldigt lätt verkar det som. Volvo och Audi har en med samma färg som i Mercan i länken och jag har sett många slitna sådana,
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
gOry:

Du kan förstöra en ratt utan skrubbhandksar tro mig :)

Det är som Lus skriver, vissa typ av fabrikanter/bilmärken har inte direkt den bästa kvaliten på materialet som man tillverkar ratten av.

Bla Volvo V70N tillhör den kategorin...

BMW M-POWER
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag tror inte ett ögonblick på att den bara gått 1500 mil/år
En bil med den prislappen brukar användas flitigt såvida det inte är en rik gubbe som söndagskör med den....men då hade den inte sett ut så heller.
Saknar dessutom servicebok...klassisk importskruvning

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.