|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Uppdatering. Jag fick ut felkod P0344, dvs intermittent fel på kamaxelgivaren (A) på insugssidan. Köpte ny på BMW ~1100 kr och bytte enligt DIY Länk. Nu går bilen riktigt bra, ett helt annat drag! |
|
|
Bodie, Upplever exakt samma fel på vår bil, BMW 02 Touring, bensin med automat. Det är inga problem att starta och att köra men innebär resan flera stopp så kan den bara dö så fort bilen kommer till en korsning efter att jag har släppt på gasen för att se ifall det kommer några bilar. Idag stannade den 4 ggr när jag skulle iväg, lägger i D och gasar, då dör den (4 stoppet under färden). Startar på nytt, gör samma sak och den dör. Provade att starta den och enbart lägga i D utan att gasa så att bilen börjar rulla för att sedan försiktigt gasa och så fort jag kommer över 1,500 på varv räknaren så är det inga problem. Fick du någon klarhet i detta vad exakt problemet var? Felet började för ett tag sedan försvann men nu har det kommit tillbaka och är värre en vanligt. |
|
| Hehe, såg precis att det fanns en till sida och att felet var kamaxelgivaren. | |
| Har haft problem med att bilen dött när man släppt gasen och fel cods läste att det var kamaxel givaren ,beställde en från schmiedmann men problemet kvarstår ! är det så att man ska köpa Bmw orginal ? då det är det enda som funkar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.