AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.108

Startar inte, bara klick från startmotorn e36

Co
48
Coupé wannabe
Mini Cooper -17
bileländet vägrar starta, larmar av som vanligt med fjärrstyrningen i nyckeln hoppar in och ska starta bilen och det enda som händer är att startmotorn klickar och varningsblinkersen går igång? har testat alla nycklar samma resultat med samtliga.
alla lampor och instrumentering tänds så det verkar finnas ström, något fel med larmet eller startspärren? larmet är original bmw.

Någon som har tips eller är det bara att bogsera skiten till närmaste verkstad?

/Jonas
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det verkar som om batteriet är urladdat tycker jag. Ladda eller häng på en bil med startkablar.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan också vara intern kortslutning i batteriet - vanligt när de är några år gamla.

Hur gammalt är batteriet?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Co
48
Coupé wannabe
Mini Cooper -17
startade med startkablar, blir till att köpa nytt batteri då

/Jonas
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, om det inte var tillfälligt djupare urladdat p.g.a. att du kört flera korta turer, spelat stereo stillastående eller nåt.
Kom felet trots att du kört några mil för att det skall återhämta sig och inte gjort något särskilt eller att något står och tjyvar ström när bilen är avstängd så är nog batteriet dött.
Co
48
Coupé wannabe
Mini Cooper -17
Nytt batteri installerat, verkar funka bra och startade utan problem imorse så hoppas att det var batteriet och inte något som drar tjuvström.

Däremot är det någon typ av varningssummer som tjuter i intrumentpanelen varje gång jag stänger av bilen, har kommit nu efter att batteriet har varit bortkopplat, någon som vet vad det är och hur man får bort det??

/Jonas
Co
48
Coupé wannabe
Mini Cooper -17
Verkar som om summer ljudet hade med färddatorn att göra, för sen jag ställde in datum och tid så har inte ljudet återkommit.

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.