AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.005

Vart hitta info om uppdatering av motorstyrning från BMW?

Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Hej!

Funderar på att åka in till BMW för att få uppdatering av mjukvaran i bilen till senaste version. Men är det någon som känner till någon sida där man kan se vilka versioner som finns och vad som har ändrats fram tills nu?

Inte för att jag har några problem med bilen men det vore intressant att se vad som ändrats och förfinats sedan min bil rullade ut 2001-2002. Kanske finns det något trevligt som kan vara värt en uppdatering?

Har försökt leta på BMW's hemsida & Google men hittar inte mycket..
Prova att ringa någon BMW-verkstad eller en (annan?) renommerad verkstad. De har kanske koll på läget?
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Ja det kan man ju alltid göra men det hade varit smidigare om någon visste en sida med information om versionerna som gjorts så man kan sitta och läsa i lugn ro :) Men jag får Googla vidare!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Exakt så har jag tänkt också. Eller är det så att det skall stå i serviceboken om motorstyrningen är uppdaterad.
Men voro trevligt att kunna ta del av uppdateringar som gjorts sedan bilen tillverkades eller rättare sagt sedan den motortypen kom.

Byta upp sig? Till vad då?
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Vore perfekt att veta! Om någon vet en sida så skriv. Jag tror iof att det inte finns, men jag blir gärna överbevisad.. Mvh Fredrik

BMW CS #07491
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag ringde till BMW solna igår svar nej finns inte
J-
534
J-A
325i T -08
Motorstyrningen i min bil har uppdaterats 5 ggr under garantitiden. Verkstaden får ingen versionshistorik från BMW.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.