|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Precis sålt iväg 523 e39an till förmån för billigare pendlarbil och hittade denna: Länk Jag har ringt och pratat med honom ang. ACn och han säger att det inte finns någon rem till den men att man kan snurra på kompressorn utan problem, kan detta stämma? Sitter inte den remmen ihop med t.ex. servo eller generator? Har ni några andra tankar om vad som kan vara problem med samt pris på åtgärd? Alla svar uppskattas! Mvh LP | |
|
Hittade den här skissen på nätet, vet inte riktigt om den är korrekt men ser det ut såhär så är det ju fint. Länk |
|
|
Om AC:n varit ur funktion länge är risken stor att flertalet packningar/tätningar har torkat ut och kräver renovering, inklusive kompressorns axeltätning. Kan bli dyrt att laga. |
|
| Sen är väl även skatten väldigt dyr? Så om du inte pendlar många mil blir det knappast billigare än när du pendlade med din 523, kanske till och med dyrare. | |
|
LB-reg så skatten är inte över 4000 per år, så det jämnar ut sig till min fördel. Jag får gräva lite mer ang. AC'n senare, tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.