AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.960

Köpråd BMW 320 Touring -02

Hej!

Jag är ny här och blev medlem för att jag funderar skarpt på att införskaffa mig min första BMW. Farsan köpte sin första BMW för cirka 6år sedan och när jag körde den första gången så var jag mer eller mindre såld på BMW! Nog snackat om detta!

Jag har just nu en Mitsubishi Galant 2,4GDI Kombi -99 med i stort sett all utrustning och med ganska låga mil (13800). Den är välservad och i allmänt bra skick! Dock så har det börjat läcka lite olja ifrån den, en stötdämpare låter lite lustigt och kopplingen börjar bli sliten och detta är jag inte så sugen att fixa iordning då jag har lagt ut ganska mycket pengar på den det senaste året på andra reperationer och nya däck o.s.v.

Hittade en BMW 320 Touring -02 med sportstolar i halvskinn och med 12100mil på mätaren hos en bilhandlare. De begär 99000kr för bilen och den ska tydligen vara välskött och ha full servicebok. 4ägare m.m.(har inte tittat på den ännu). Självklart är man ju sugen så jag ringde och fråga vad jag skulle få ge mellan och han sa 80000kr. Och då är där ingen dragkrok på BMWn som jag gärna skulle vilja ha.

Min fråga är då, ska jag byta och ge 80000kr mellan, man kan ju kanske få ner den till 77000kr eller liknande och bör jag kräva att få dragkrok till?
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Säg 80k samt att de fixar dragkrok på bilen.
Brukar vara lättare att få till en sådan "prutning". Åtminstonde hanterade jag prutare på sådant sätt när jag sålde bilar för ett antal år sedan. Billigare för firman att baka in draget samt att jag som säljare fick lite provision på tillbehör;)

Lycka till iaf och hoppas att vi får välkommna dig som BMW-ägare inom en snar framtid:)

M.v.h.
GenLee
tack ska du ha! får se vad dom säger imorgon, ska åka och titta på den då efter jobbet.
Köp en M04- p g a rostbenägenheten hos denna modell. M02 för 99' är mkt dyrt.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Hur blev det med tittandet? Köp?

Frasse
blev inget med den, var mycket repore och stenskott och vindrutan var helt kass. Ska titta på en 525ia touring-02 imorgon istället på ett annat ställe som bjöd bättre för min bil.
Pi
32
Pilis
BMW 530 dA Touring -07 LCI
5-serien är trevlig, ganska mycket större än 3-serien. Automaten växlar extremt segt vid manuell växling men som tur är den riktigt bra i autoläge så det gör inte så mycket.
ja men tyvärr såg den också ut som någon kört över den med en ångvält. irriterad man blir på folk som inte är rädda om sina grejer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.