|
|
|
|---|---|
Verdi |
Jag har en hel del stenskott på fronten och lite skrapskador på baken. (på plastdetaljerna långt ner) Hur mycket brukar det kosta att lacka om de delarna? Bilen är carbonsvart. |
|
Vägledning: Lackering (metallic) av bakre stötfångare (e46) = 1980 kr. Gjorde även plastarbete på stötfångaren, men kostnaden för lackeringen borde rimligen inte påverkas av det. Utfört aug. 2009, med kvitto. En av de verkstäder/lackerare som BMW Gävle själv anlitade. Mvh Henrik. |
|
Verdi |
Ok, tack. Det låter ganska överkomligt ändå. Kan vara bra att ha ett hum innan man pratar med dem. Själv är man ju inte insatt och då blir det svårt att bedöma hur mycket det "ska" kosta. |
|
tilläggas bör att jag själv demonterade stötfångaren och lämnade in den. Annars tillkommer givetvis arbete för det, säkert 1000 - 1500 kr för demontering och montering. Mvh Henrik. |
|
| Verdi: Antar att bilen är Safirsvart..? | |
| priser är från verkstad till verkstad.. kvitto eller utan kvitto, men allt från 3000 - 6000kr | |
Verdi |
Crille, Nej, carbonsvart. Lite blåskimrande. |
|
OK! Fanns den på E9X eller är det individual? MVH Christofer |
|
Verdi |
Färgen fanns som val på Bavaria edition 2008. Finns en touring bavaria av samma årsmodell på blocket med samma färg. Länk |
|
Där ser man... Carbonsvart är en hel del snyggare än Safirsvart (som min är). MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.