|
|
|
|---|---|
|
Kollar allt som oftast in på dackonlen för att se vad de har för erbjudande osv och då jag troligen behöver köpa nya vintersulor till min e46 compact (köpte bilen nyligen och det som följde med var Bridgestone på plåtfälg där däcken var daterade våren 2001... sådana dubbfria på en bakhjulsdriven bil kanske inte är att rekommendera va!?!...) så kan man ju vid denna tidpunkt fynda rätt bra på just vintersulor. Jag såg att Michelins skyddsängel, polsktillverkade(?) Debica har ett däck som heter Debica Frigo 2 som finns här; Länk Vågar man köra på ett sådant däck på sin BMW? Jag kör ju på intet sätt banracing så att säga utan den går i vanlig trafik i (oftast) lagliga hastigheter.. | |
|
Skulle i såfall lägga till några hundringar totalt och köpt dessa istället: Länk Inte världens bästa "nordiska vinterdäck" men skall fungera ganska bra i vårrt klimat ändå... Mvh¨ Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B - Om jag varit Sven Göran Svennis Ericksson så hade jag nu rättat till glasögonen och sagt "Möckke Bra" om ditt tips! I teknikens värld´s däcktest 2009 fick just det däcket toppbetyg och vann hela testet så jag tror jag slår till o beställer ett sådant. Grymt bra pris just nu. Surt o åka på 15´fälgar till vintern dock,,, men men,, |
|
| Varför skulle det bli surt att åka 15" på vintern? Däck med högprofil ger bättre grepp i vinterväglag och jag tror greppet kan behövas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.