|
|
|
|---|---|
Robsarve |
Har funderingar på att efter 12 år i andra tyska bilar byta till en bumsekombi. Tänker dra hem en vagn från fädeneslandet i så fall, och behöver därför lite hjälp av de som kan... Har för mig att jag läst att stabiliseringssystemet ASC inte var standard på Touringen men på sedanen, stämmer det? Vad i övrigt var standard på denna vagn? Vad i utrustningsväg rekommenderar ni? Själv har jag kommit fram till Klima, Gardin (std?), elhissar runt om, läder, rails och gärna barnstolarna. Något mer man skall tänka på innan man tömmer spargrisen? |
|
Elhissar bak blev standard från -98 CD kan vara trevligt om det sitter i för om du skall köpa den hos BMW i Svedala kostar växlaren drygt 5000:- |
|
|
Skinn, farthållare och elstolar är ju inte fel. Navi/TV finns för inte så stor peng på en del 528'or i Tyskland, men det kanske är för lyxigt? =) roadZter |
|
|
ASC är standard på alla E39, både sedan och Touring, åtminstone i Sverige. Borde vara det i Tyskland också. Nu skiljer det ju lite i standardutrustning från Sverige till Tyskland. Till exempel är värme i stolarna och speglarna, samt strålkastarspolare inte standard i Tyskland medan det är det i Sverige. Klimatanläggning var standard i Sverige utom på 520. Jag tror att en 528i Touring utan extrautrustning i Tyskland är tämligen spartanskt utrustad. Skall du ha en 528i Touring bör du ha klimatanläggning, bör inte vara så svårt att hitta. Sedan rekommenderar jag komfortpaket med multiratt, mycket bekvämt och trafiksäkert. Nivåreglering om du tänker lasta mycket, ganska vanlig utrustning. Kan vara skönt med "värmepaket" (stolvärme m.m) på vintern, det är extrautrustning i Tyskland. De flesta 528:or är faktiskt ganska bra utrustade. I Tyskland är det dock möjligt att hitta de lite billigare bilarna som är ganska snålt utrustade. Micke |
|
| Hur vet man om man har nivåreglering? | |
|
>>LME Kolla under bilen. Skruvfjädrar saknas + att det set ganska "konstigt" ut. //Marin |
|
Robsarve |
Jo era tankar ligger väl i nivå med det jag själv klurat ut, nivåreglering är ju trevligt, men inget måste då lasten huvudsakligen kommer att bestå av barnvagn och baslåda. :-) Vad gäller stereo och sånt så kommer det ändå att rivas bort och ersättas med kraftigare doningar. Några varningar att tänka på inför köp? |
|
Länk I stort sett komplett, eller...? roadZter |
|
Robsarve |
Ja, grymt bra, har redan tagit hem nuvarande vagn, men tänkte mest om det var något speciellt för 528 eller Touring av första årsmodellen. Har inte hittat något om det i modellguiden heller. |
Colle |
Kolla rost i nederkanten på bakluckan. Fick min bytt på garanti, tydligen ett känt problem. Colle |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.