AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.224

Min BMW 520 e34 BAKLÅST vad gör jag?

To
3
Toobyy
520 e34 -91
Hejsan!
Helt ny här på forumet och registrerade mig av denna anledning:

Min bil, som rubriken säger en BMW 520 - 91a har låst sig.
Jag var ute och körde en sväng för att pröva nytt avgasrör, när jag kommer hem öppnar jag huven och sedan låser jag bilen med centrallåset.
Jag går mot huven och tar av pol från batteriet och smäller igen huven (Bilen skulle få stå ett tag utan körning)

Nästa gång jag kommer ut och ska öppna dörren så händer inget när jag vrider nyckeln!!
Kort sagt jag kommer inte in i bilen NÅNSTANS, varken bak/framdörrar eller baklucka, jag och min bror lyckades komma åt knoppen på båda främre dörrarna med en riktigt fet ståltråd och drog i knoppen så hårt att nästan dörrsidan åkte med men ingen dörr öppnades.

Nu till mina fråor:

Varför har detta hänt?
Varför kan jag inte ens öppna låset med nyckeln nånstans?
Finns det något billigare sätt än att krossa en ruta och ta sig in så jag kan få upp huven?

Väldigt tacksam för svar.

MVH Tobbe
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Du skall kunna vrida nyckeln hårt åt vänster och öppna dörren.
Men har du fjärrlås och inte använt nyckel så kan låset kärva.
Jag sprayade 5-56 och lät det verka och till slut gick det vrida långt till vänster över en "puckel" känns det som.
Men vrid inte av nyckeln!
To
3
Toobyy
520 e34 -91
Ok. Menar du på förarsidan eller passagerar dörren?
Jag har försökt allt verkligen och vridit hårt som F*n... På Zatzy prata en snubbe om nödlösning på passagerar dörren?
Han kom inte ihåg exakt så jag tänkte pröva på detta forum.

/Tobbe
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Det är samma på båda dörrarna. Men vet att det kan kärva om man inte använt nyckel på en längre tid. Därför 5-56.
Annars får du kontakta en låssmed eller polisen!
om du har en annan E34 i bekantskapskretsen eller liknande kan du kolla hur huvlåsmekanismen är konstruerad..
verkar som att det går att öppna huven genom att peta in en smal mejsel eller liknande på rätt ställe..

annars finns det säkert andra ställen, förslagsvis under bilen, där du kan koppla på ström..
To
3
Toobyy
520 e34 -91
Tack för svaren alla!

Jag LYCKADES, På passagerar sidan var den enda dörren som det gick att få upp bilen på. Och jag gick tillväga genom att trycka rätt hårt med nyckeln och dra i handtaget till dörren, Man fick hitta ett speciellt läge och en rytm mellan båda.
Till slut kände man att nånting gled av och dörren åkte upp :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.