|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har ikväll försöket sätta i en 3.5mm stereo plugg i A/V kontakterna i mittkonsollen bak och har nu med lite hjälp hittat information om att det behövs en annan typ av kabel (införskaffas imorgon), som dock bara levererar mono-ljud. Däremot är jag lite oroad över en inställning som verkar vara konstant. TV'n visar hela tiden "mute" inställningen och jag har tryckt på varenda knapp jag kan hitta för att försöka sätta på ljudet, men mute försvinner inte. Måste TV'n ha signal för att denna ska försvinna? Kanaler med "myrornas krig" brukar väl brusa om inte annat? Har ingen digital-dekoder så jag har inga kanaler alls. | |
|
Vad är det du vill göra med A/V ingången? Koppla in en extern DVD eller? För att få ut ljud (och bild) via denna ingång så väljer du AV i kanalmenyn, då skall myrornas krig försvinna och inmatat ljud komma ur högtalarna. När det gäller mute kan jag tänka mig att det beror på du har just myrornas krig, många gamla analoga TV fungerar just så. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
| Nej jag tänkte koppla in en mp3-spelare via den ingången. Det verkar dock vara svårt att hitta den 3-poliga rca adaptern för video(som inte kommer användas) och mono ljud. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.