AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
858

Ews II urkopplad av förra ägaren-fjärrnyckel funkar ej?

mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Min ews II låg lös i handskfacket när jag köpte bilen.Kan detta vara en av anledningarna till att fjärrlåset ej funkar.Bilen funkar som vanligt för övrigt samt att larmet tar igång,även om jag måste låsa manuellt...
Varför kopplar man ur denna? Kan förra ägaren haft problem med den på nåt sätt så den spärrat bilen?
mvh Lelle

Lelle
ra
45
ramq
740iA -95
Jag har samma dilemma med min 7:a, dock fanns ingen EWS liggandes i handskfacket... Saknar även transponder i nyckeln, så det känns som att det aldrig varit någon EWS på min kärra.
Ska det vara att någon meckat lite väl mycket med den?

Fann du någon lösning?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
EWS och fjärrlåsning har inget med varandra att göra är två skilda kretsar i fjärrnycklen, batteriet i nycklen är till fjärren, EWS transpondern i nycklen behöver inget batteri för att fungera.
Dessutom måste man initiera nycklen till fjärrmontagaren för att det ska fungera.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ra
45
ramq
740iA -95
Jag var mest ute och fiskade efter om någon har (medvetet) kopplat ur eventuell EWS ur bilen, som ovan, och i så fall förlorat fjärrlåset.
Själv är jag inne på att inte beskylla någon EWS, utan det är möjligtvis en jordpunkt eller modulerna i C-stolparna (interagerar med ZKE) som jäklas med mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.