|
|
|
|---|---|
|
Bytte bakaxel på min 320-88 idag. Satte dit en lamelldiffad axel från 325-88. Det verkar som om 325 klumpen är längre, dvs medbringaren hamnar längre fram i bilen med följd att kardanen blir för lång. Finns det olika mått på dessa axlar? Får väl korta kardanen i vilket fall, men det vore roligt att veta. m30 i e30 | |
|
Jag antar att du vet att kardanen är justerbar i längden? Bara släppa på låsningen och skjuta i hop den. Har du fortfarande kvar Getrag 240 (320) lådan så tycker ja inte det ska vara några problem. |
|
|
Främre delen av kardanen är skarvad. Låda från 535 med främre del som skarvats med 320 kardanen. Släppte låsningen men kardanen ville inte glida ihop tillräckligt(väldigt rostig). Jag drog fram axeln i läge med spännband och bultade fast den. Efteråt såg jag att hela motorpaketet flyttat sig framåt några cm. Får försöka få ner kardanen och smärja upp den alt. korta den. m30 i e30 |
|
|
Aha, då e ja med :) Kapa splinsen lite annars i fall det är så att den bottnar. |
|
|
Splinesen hade rostat ihop.......Fick loss det till slut. Nu funkar det som det ska. m30 i e30 |
|
|
Gott det löste sig!! |
|
| Hallå! Jag håller på att montera lamelldiff jag med, Hur ser låsningen ut? Sitter i bakkant? kändes jobbigt att dra lös avgassystemet men det är kanske ett måste? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.