|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Ska snart byta kopplingen på bilen och då jag aldrig har skruvat i dessa bilar förut tänkte jag fråga om det är ett rent helvete att ta ner lådan och byta koppling på dessa eller ifall det brukar gå relativt smärtfritt? Och är det nått speciellt man ska tänka på eller göra när man gör detta ingrepp? MVH//Glenn | |
|
Jag har inte bytt koppling i en E30 men i min e46. Det är ganska smärtfritt. Lossa kardanen och sen är växellådan där som på vilken annan bil som helst. De brukar ju som berget. Jag lossade alla skruvar, kollade på realoem ås att jag inte hade missat någon, och sen tog jag loss den/bände med våld. Kan tillägga att jag aldrig hade bytt koppling innan och hade bilen uppallad på asfalten ... Tog en eftermiddag men då hade jag en sån där självjusterande koppling och tog det lungt för att det inte skulle bli fel. (man behöver specialverktyg för att spänna dem igen) |
|
|
Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Bra länk! <Jag behövde dock inte ta bort avgasröret (även fast det var lite trångt), eller rättare sagt fick inte upp skruvarna till avgasröret :S Men som sagt det gick! |
|
| Tack så mycket för svar, MYCKET mekvana finns, men har som sagt aldrig skruvat med dessa bilar mer än topprenoveringen som utfördes i vår så tycker det är lika bra att fråga och kolla läget först :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.