|
|
|
|---|---|
Ekin |
Efter några års uppehåll med BMW så har ja nu äntligen köpt en igen! Den här gången blev det en E30 325IX-88! nästan så att man väntar på vintern så att man ska få ha lite kul med 4hjulsdriften! :) Den verkar frisk i motor o drivlina men karossen är väl inte den snyggaste med rost och lite lacksläpp...men bilen är ju över 20år så vad kan man begära. Känns skönt att va BMW ägare igen! Ha de gött alla! |
|
grattis till en grym och bra bil! BMW ownz |
|
Ekin |
Tack, Tack! har alltid velat ha en E30! jävlit roliga bilar! |
| grattis:D har haft en e30 och måste väl vara en av de roligaste bilarna som finns till rimliga pengar.. hur är det med fyrhjulsdriften? är dem roligare eller tråkigare än bakhjulsdriften? | |
|
4-hjularna är sinnessjukt kul på vintern :) sommaren är lite tyngre körd rent allmänt. så de absolut optimala är ju bak sommar och 4 vinter. BMW ownz |
|
|
går som inte att jämföra bakhjulsdrivet & Fyrhjulsdrivet! Helt annan körstil(då man leker)!! Helt optimalt! Men grattis till en kanon rolig bil & bra bil! Hade 2 bmw´s tidigare då jag nyss fått körkortet sen har jag haft en massa olika bilar sen dess(ca: 30st) och är nu tillbaka på Bayerische Motoren Werke!! Och som det känns i dags läget så kommer jag inte att lämna dom igen! Nästa blir bara en uppgradering! :D E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
N.Eklund: helt rätt! kommer inte sälja min bmw. den kommer vara kvar läänge till. renoverar upp massa den och flaskar på lite roligare saker till motorn i sommar :) BMW ownz |
|
Ekin |
4wd är sjukt roligt! med helt släta sommardäck på grusväg drar den iväg precis som på asfalt!! Men Rwd och 4wd är ju roliga på 2 helt olika sätt, visst saknar man lite att kunna sladda runt på asfalt men det blir väl desto roligare i vinter:) Men kan iaf säga att BMW:s 4wd är lika lyckad som deras Rwd :) men en fråga till er på forumet! det är så att Bränslemätaren beter sig konstigt, när den visade på 20l så tändes tanklampan och när jag tankade den så gick det bara dit 20l ungefär. Var kan felet vara? Kan det vara SI-batterierna? eller inverkar inte dom på bränslemätarn? Tacksam för svar! /Hans |
|
Bort med baksätet och kolla/gör rent kontakterna till tankgivaren.. hade/har samma problem med min E30. Kommer och går lite ibland... |
|
Ekin |
Okej, det ska jag pröva med så fort ja hinner! Tack för tipset! |
Ekin |
okej, nu har ja större problem. Nu minskar det kraftigt med kylvätska och oljan ser sådar krämig ut på stickan. ägaren före mig hade nyligen bytt topplockspackning. vad tror ni? Spricka i toppen? hur hittar man den? har läst om nån som lokaliserat sprickan med såpvatten och trycksatt kylsystemet med kompressor.. kanske fungerar bra eller vad tror ni? kom gärna med andra funderingar. /Hans |
| Grattis till bmw:n | |
Ekin |
haha, tack ska du ha. kan säga att jag nog hade väntat en hel del fix med bilen. Man får vad man betalar för.. |
|
exakt det stämmer "oftast" får man det man betalar för :D mvh / steffe |
|
Ekin |
joo, och ibland mindre än man betalat för...:) |
Ekin |
tänkte uppdatera lite hur det går. Angående den minskande kylvätskan så ansåg jag att det var väldigt lite som försvann men där fanns alltid lite vitt klägg på oljestickan, så jag chansade och hällde i lite kylarcement( nej , ja tänker inte riva av toppen på en bil som kostar mindre än vad toppen gör :)). och Ja, det funkade! det minskar inte längre och vatten försvann ur oljan! Den flippade tankmätaren började fungera efter att jag tankat den full andra gången, längesen den varit fulltankad? :) diverse småsaker i inredningen har jag fixat. den börjar likna en bil nu! kommande projekt blir att byta kylfläktens visko. (blir varm på tomgång) Byta tillbaka till original luftburk(Hatar "sportluftfilter") en fråga skulle jag ha angående farthållaren som inte fungerar. jag kollade lägesbrytarna vid pedalerna igår, där fanns två brytare på kopplingspedalen. ingen av dom tog i pedalen. när jag fixade det märkte jag att den undre var sönder. men nu undrar jag. är båda brytarna ihopkopplade med farthållaren? är båda brytarna likadana? eller är en slutande och en brytande? men jag tror inte att det är det felet heller. för jag prövade me en vanlig brytare att ha den både sluten och bruten kopplad på trådarna till pedalen men det fungerade inte. vad annat kan vara problem? Ha de gött!/Hans |
|
Graiits, kul att du valde E30 :) Lycka till med bilen och ha kul! // Maikel |
|
Ekin |
Tackar,Tackar! Kan garantera att den e kul! att köra till jobbet med och som busbil duger den riktigt bra! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.