AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.639

16:9 bildskärm och MK1 navigator?

sp
30
speedy85
320i e21
Jag sitter här med 16:9 bildskärmen, 16:9 tv modul, men en mk1 navigator i skuffen. Väntar på en mk4 men tror inte den kommer på ett tag.

Nu undrar jag, i gör det själv guiden står det att mk1 navigatorn inte är kompatibel med 16:9 skärmen, men betyder det att jag inte alls kan anv skärmen om jag kopplar in den? Å att det kan börja å ryka å allt går till helvete om jag skulle pröva den?

Vill bara veta om det är säkert att koppla in den, å sen byta navigatorn när den kommer i posten :)
Visa användare
52
222
BMW 525 Tds 1997
Lånar din tråd lite, vill också veta om det fungerar eller om måste byta hela el systemet till navi:n

BMW så klart :)
sp
30
speedy85
320i e21
Det funkade før mig iaf. Jag kopplade in monitor, modul men kopplade aldrig in min mk1.
sp
30
speedy85
320i e21
Det enda som blev var att "Navigation" i huvudmenyn førsvann. Just før att jag inte hade nån navigator då.

Om du ska kunna anv navigationen tillsammans med 16:9 skærmen så måste du alltså byta upp dig till mk2,3 lr 4. Och då måste du køpa en ombyggnadssats. Vill minnas att det var 2 st kabelsatser.

Anl till att du behøver ny kabel ær før att kontakterna på mk1 å dom nyare skiljer på sig. mk1 har vanliga "bilstereo" kontakter.
Visa användare
52
222
BMW 525 Tds 1997
Speedy85: menar du att det är "vanliga" bilstereo kontakter i själva navigatorn eller var sitter dessa kontakter? å det är dom som kallas DIN kontakter du menar?

BMW så klart :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.