|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
hej allihopa!! Det blev en 530xd igår! Vilken fantastisk bil och i vilket skick den var i! Färgkombinationen platinagra och ljust skinn är oslagbar enligt mina ögon. Körde jkpg-nkpg-v-ås-sthlm-v-ås igår och det blev väl 70 mil totalt så man var ganska trött när man kom hem halv 4 på morgonen.. Förbrukningen landade dessvärre på 0.92 l/mil men då körde jag jkpg-nkpg på 50 min som en riktlinje :P björn_h: tänkte du köpa den och sälja den eller? Mvh Michmich P.s Bmw 520 DA M-sport till salu!! |
|
|
Ja lycka till och faceliften är ett lyft i allafall på dörrsidorna. Tycker jag som är partisk :-) Byta upp sig? Till vad då? |
|
| MichMich: Det är björn_h:s farsa som äger bilen och som också är god vän med mig. | |
|
Grattis Jag som definitivt är partisk tycker faceliften (LCI) är ett måste, inte minst dörrsidorna. Och ljust läder ger en så ljus och trevlig interiör. Jag använder Meguire lädervård och det fungerar fint, väldigt lätt och snabbt att hålla inredningen fräsch. Har blivit riktigt förtjust i deras sortiment och använder det på utsidan också. Tyckte också bilen drog lite mycket. Ligger runt 0,85 men det är ganska mycket testkörning, fullgasacc från stillastående och sånt, har ju knappt kört nya bilen :) Tvingade mig till tråkigheter och i 105 km/h drog den 0,57 och i 125 km/h hamnade jag på 0,67 men det stiger snabbt när man slänger i sportläget och gasar på lite. Det är enligt färddatorn så jag vet inte hur exakt det är. |
|
|
Jönköping-Norrköping är 16 mil. Klarade du det på 50min är det bara att grattulera. 0,92 är fantastisk bra siffra isf. //Marin |
|
|
16 mil på 50 min blir en snittfart på 193 km/h vilket är ganska bra jobbat. Då framstår förbrukningen som väldigt bra och det borde den väl vara för ett autobahnlok tycker man. |
|
|
Att ligga i dom farterna i Östergötland är väl högriskspel? Eller har trafikpolisen blivit mindre aktiva där det senaste året? ___ //Ulf |
|
|
Goldcom: Okej det förklarar ju saken;) Då var det alltså Björn_h´s styvbror som sålde bilen till mej.. Marin: Måste säga att 193km/h var det lägre jag höll igår. 0.92 hade den dragit när jag tankade igår natt hemma i Västerås. Pilis: Ett autobahnlok är den garanterat ;) Programmer: Då hade jag riktigt tur igår när jag inte stötte på en enda polis igår ;) |
|
| Goldcom: Nu förstår jag att "björn_h" är Tony´s son.. Det var ju Tony´s styvfar som ägde bilen. | |
| Är det någon som tror man kan få igenom en fri service när det var 16 dagar sen fri service slutade att upphöra.. | |
|
Jag är ingen Tonys son, jag sa att om bilen i fråga inte hamnade i din ägo så ska jag hjälpa pappa (som inte heter Tony) att sälja han väldigt välutrustade touring om intresse funnits. Så nu var det utrett och vi kan släppa det :) |
|
| björn_h Då förstår jag.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.