AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.139

Tankade,Bensinen forsade, e46

Tankade fulltank idag, dock blev det aldrig fullt, så jag kollade på pumpen och noterade 90 liter, stopade pumpen omgående, och märkte en stoooor pöl under bilen, jag hukade mig och det bara forsade likt en "fontän" på höger sidan (sett bakom bilen) Mätaren, kom aldrig till full-läge. Inga konstigheter under dagen, läcker inget eller liknande.

Någon som har några ideèr?
(vänster sida sett bakifrån)
Roffa1
Det bör allt ha varit en riktigt stooor pöl, ungefär 30L. Tycker du borde reagerat redan vid 2-3 liters spill, det måste väl formligen ha STINKT bensin. Kom brandkåren dit för att sanera;-)

Förmodligen ligger felet i början av påfyllningsröret, tror det finns 1-2 gummislangar där. Kanske någon som hoppat av.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Länk

Kolla på bilden, kanske kan det leda till någon idé...

Dock är det inte så många kopplingar på vänstersidan sett bakifrån, de flesta sitter på högra sidan.

Nu är tanken av plast så det finns ju alltid en risk att du kört mot något som gjort hål...

En visuell inspektion underfrån är nog att rekommendera!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ja det kan man tycka, dock pillade jag med telen under tiden.
En visuell koll har utförts men det finns inga hål, han som kollade sa att det kan vara så när man byter soppapump, och att "röret" kan ha hamnat snett?

re
93
remle
E90 320d EDE, -10

Munstycket på bensinpumpen kan ju vara trasigt. Det verkar inte som att det inte reagerat på att tanken var full. Vi hade en seat för ett tag sen. Den blev också överfull av en konstig anledning vilket ledde till att det rann ut bensin under bilen. När all överflödig bensin hade runnit ut så var allt normalt igen det vill säga inget "läckage" mer.
re
93
remle
E90 320d EDE, -10

Edit:
Det verkar som att det inte reagerat på att tanken var full.
Snackade med föregående ägare, och tydligen hade han bytt bränsletankgivare, kan man montera på denna fel, så att detta fel uppstår?
re
93
remle
E90 320d EDE, -10

Om du kollar på denna bilden Länk så borde det alltid läcka ut bensin när du fyller på om givaren är felmonterad. Jag kan ha fel också men det verkar ju vara mest logiskt. Jag tror att ditt problem inte är något problem utan bara en säkerhet så att bensinen inte rinner ut där du tankar den för säkerhetens skull. Den rinner då istället ut under bilen genom "säkra" vägar. Så var det på vår Seat Toledo iallafall.
Hmm, vill hålla med dig, men jag hade inte ens fulltank när jag var färdig.
Ska testa en ny fulltank imorgon och se vad som händer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.