AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.485

jag har lägre bensinförbrukning nu.

pu
547
puiu
330i-03
hei . jag har 330i 2003 .i höstas den drack rätt mycket(10,1 mil) blandat och det var slö så fan .Jag lämnade på verkstad för 3 veckor sen för att kolla den , dem hittade inget fel på den ,men dem har updaterat programvaran på bilen och på en gång har bilen blivit pigg .snabb och inte lika törstig. vi körde från Sölvesborg till Kullaberg och tillbaks ,och förbrukningen blir 0,82l per mil nu efter 3 veckor har en förbrukning på 0,93 blandat som är det mesta korta sträkor, dem så på verkstad att jag har 12 updateringar kvar att göra. Men jag undrar varför det blir på den viset ,när köpte bilen för 4 ar sen det funkade perfekt.mvh alex

alex
J-
534
J-A
325i T -08
Kan rekommendera www.pielmeier.com
Köpte original Blackline bakljus till E91 för 159 Euro inkl frakt.
Ev. är priset höjt till 171 nu. Lite rörigt på hemsidan men jag gick på best.nr.
Levererades till dörren efter en vecka.

J-
534
J-A
325i T -08
Ett gammalt inlägg som min dator bara skickade iväg när jag läste......
Ursäkta

Vad för programvara uppdatera dom?
pu
547
puiu
330i-03
hej .andreas.han på auto teknik i fjälkinge updaterade datorerna men jag har ingen anning om va är för nåt , kostade mig 600 kr men jag kan kolla.mvh alex

alex
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
Har du automat eller?jag blir väldigt nyfiken på uppdateringen kolla gärna upp det och återkom vad dom har gjort på verkstan
mvh
pu
547
puiu
330i-03
hej cath_me . jag har manuel växel,alltihoppa handlar om optimering av till ex. bensin,luft och så vidare. och har blitt ändrat mitt larm ocxå ,innan ljuste blinkers bara när jag larmade bilen men inte larmade av,nu blinkar 2 gånger efter

alex
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Intressant tackar skall kolla upp det
mvh
Detta lät intressant och kanske något man ska kolla upp med sin verkstad då även jag känner att det fattas lite kräm ur motorn.

Hur mycket slöare tyckte du motorn var när du märkte det?
pu
547
puiu
330i-03
30HP MINDRE,DET GICK INTE VARVA SNABT

alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.