|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525 touring -93.mitt c-lås har börjat att krångla.när jag låsr med nyckeln så öppnas låsen av sig själva efter ca 5sek,när jag vrider om nyckeln igen så fungerar det.vad kan det vara för fel tro? Det känns ngt irriterande när man måste låsa två gånger. | |
|
Använd sökfunktionen ovan. Jag vet att ämnet har varit uppe tidigare. Kolla in lite på denna sidan. Kanske kan vara något? Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Tja.... Nu har jag råkat ut för C-lås problem.... som beskrivet ovanför... men jag hittar inte nån bra förklaring på varför den gör som den gör... jag har sökt efter men om det e nån annan som vet vad det e för fel så e jag tacksam för ett svar..... väldigt irriterande fel man blir tokig på att den håller på som den gör.... Bilen e en 530 från 93..... Mvh/Andres |
|
|
Jag hade precis samma fel på min bil å har nyligen fixat d.. Det som hade hänt var att några kablar i kabelstammen som går till kofferten hade nötts av innanför lindningen som är runt kablarna. För mej hade dom nötts av ganske precis efter "gångjärnerna" som håller kofferten..ungefär under högtalaren. Så börja kolla där! //John B M W - Do I need to say more! |
|
|
Enklast att kolla är om alla låser när du försöker låsa första gången. På min är är det alltid bagaelåset som har kärvat lite när det har krånglat. Det är väldigt känsligt, speciellt nu på vintern (nåja) eller om det är vädigt skitigt ute. Räcker att låskolven till bagaget inte är helt utdragen för att den skall strula. Om den ex. endast är 1 mm. intryckt så funkar det inte. mvh Mackan |
|
| För mig var det dörrnäsan som glappade lite tog lös den och skrapade kontakten lite sen har det funkat. kom ihåg att ta lös en av torxen skruva sen i en huvudlös innan du tar lös den andra(m8 tror jag det var) annars rammlar bakstycket ner i dörr stolpen och då får du problem att få upp den igen... | |
|
jag har larm på bilen och jag glömde att skriva tidigare att den låser på andra gången man larmar... men när man larmar av så låser den inte upp... men jag ska börja att kolla på de tpis jag fått nu då! De här forumet e bäst! man får alltid anbba svar :) tack för tipsen grabbar! |
|
|
Dörrnäsan???? jag vet inte vad det är... kan du utveckla det lite mrkolle... Mvh/Andres |
|
|
Jo det var bagagelåset som strulade :D trodde att det var ett dyrt fel men nu e allt bra igen! Tackar för hjälpen! =) |
|
| Kan vara att nått fryser om det är kallt ute. Mitt c-lås beter sig likadant när det är kallt typ -10 C. Skillnaden är att min förar dörr vill inte låsa sig. Har du kollat så alla dina dörrar verkligen låser sig? Har du meckat med någon dörrsida? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.