|
|
|
|---|---|
|
Hej! Eftersom jag har slängt bort RFT-däcken på min 118d behöver jag någon form av punkteringslagning att ha i bilen. BMW M Mobility kit finns förstås, men kostar runt 1200 kr vilket är rätt saftigt. I andra änden finns Biltemas punkaspray som jag är osäker på om den klarar att få upp däcktrycket tillräckligt mycket. Jag vill gärna höra om någon har bra/dåliga erfarenheter av olika lösningar. Finns det något motsvarande BMWs kit med kompressor+lagningsvätska som inte kostar en förmögenhet? | |
Roffa1 |
Fungerar optimalt. Har själv testat den vid två tillfällen. Dock så behövs fotpump eller en liten 12v kompressor. Betydligt billigare än att anlita bärgare för flera tusen spänn. Länk Biltema har också en snarlik sats, fast i betydligt sämre kvalite' (plasthandtag) |
|
Roffa1: Tänk om du haft RFT då hade du bara rullat vidare till däckverkstaden utan att skita ner dina fingrar, kul om du får punka i mörker en regnig natt = NOT! Jag har nya 18¨ RFT och det är stor skillnad mot de förra från-06, upplever de ej som stötiga, fast jag bytt från 17¨ till 18¨med lägre profil. Att börja mecka själv med att ¨laga¨ en punka ser jag som dumsnålt, farligt för både dig själv men framför allt för andra! Har du en bil för 450-500´ och väljer ej RFT skall du ha råd med ev bärgare annars tycker jag du skall sälja bilen. Mvh |
|
Roffa1 |
Passo222: Tror du missuppfattat situationen lite, jag skulle ALDRIG komma på tanken att använda punka-kittet till min E90. Dessutom helt onödigt eftersom den är skodd med RFT. Saken är den att jag har andra bilar som punka kittet lämpar sig alldeles utmärkt för;-) Jag har inga tankar på att kränga E90:n vidare pga bristande ekonomi till bärgare;-)) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.