AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.901

Haggenäs auto Ljuddämpare.

Ja
10
Jaonas
Z4 2,2 -04
Tjena!

Jag har bokat tid hos haggenäs auto i Hörby/Skåne för lite sportigare ljud i min Z4a -04. De börjar att byta ut slutdämparen för att se hur resultatet blir, runt 5-6000kr har de sagt. Vill jag gå längre fixar dom de. De bygger sina system själva helt från grunden.

Frågan lyder: Vad har ni för erfarenheter/åsikter av slutdämparbyte och framförallt någon som har erfarenhet av Haggenäs Auto? Länk --> Länk

Vad bör jag tänka på innan jag kör dit nästa vecka?

Köpte min gamla E38 av Haggenäs, det var iofs rätt många år sedan, men bara goda erfarenheter av den firman. Skulle kunna tänka mig att handla där igen. Ingen erfarenhet av deras verkstad dock, bara försäljningen.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag hade nog kontaktat Tobbe på NFS i malmö i stället..

Jag har spekulant på en porsche 965 turbo hos häggenäs....alla lovordade dom.
Bilen hade väldigt diffus service historik , snabbfixade krocklagningar och var snabblackad.Ruf ombyggnaden som säljaren dillade om bestod i att den hade varit inne hos ruf i tyskland och blivit servad 1 gång.
Det blev ingen affär...då jag ansåg det var ett överprisat renoverings projekt
Men å andra sidan kan dom själva blivit blåsta på den bilen?
Ja
10
Jaonas
Z4 2,2 -04
De lyckades inte byta på direkten då z4ans slutdämpare är ju väldigt speciell i formen och det är ganska trångt. Var kan man hitta färdiga sportiga slutdämpare som är till z4or? Billigaste jag hittat är: Länk 8095:-

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.