AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.269

Maximal otur! Telefonen åker in under golvet!

IS
86
IScalle
325i -07
Som rubriken lyder så råkade jag ut för något jävligt skumt idag. Jag var på väg hem från jobbet och hade en polare på högtalartelefon när den plötsligt ramlar ner på golvet i baksätet. Jag fortsätter prata och svänger in på första bästa ficka fär att ta upp telefonen. Till min stora förvåning hittar jag inte telefonen fast jag hör polarns röst. Samtidigt som jag hör min polares hånskratt fattar jag att telefonen åkt in i det lilla ventilationshålet vid baksätets golvutrymme!!! Fan! Efter en stunds försök att få ut telefonen genom att tex backa och tvärnita börjar jag åka vidare hemmåt. Då ringer det igen och jag känner hur telefonen vibrerar under mina fötter mitt mellan stol och pedaler.

Vad gör jag?
-River upp golvet med kanaler mm och kanske aldrig får ihop det igen?
-Lämnar in bilen på BMW och betalar antagligen mer än telefonens pris?
-Köper ny telefon?

Någon som varit med om liknande och kan tipsa mig?

Obs har försökt med gripklo och damsugare =) hehe

Mvh
Calle
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Det ska finnas en tråd om en exakt likadan händelse. Du får dock söka lite (jag sitter på mobilen, så jag har ej möjlighet att hjälpa till)
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Här!

Länk

Mvh
Patrik

___
B M W
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Det är verkligen en mobiltelefon!!

Klabbarparn
Haha.. Helt otoligt. Jag minns hur jobbigt det var, men som sagt en kille (eller tjej) haha.. som pillar lite med en lång pinnliknande föremål, brant backe, fullgas med backen i, tvärnit. UTE!

Lycka till!
IS
86
IScalle
325i -07
Tyvärr gick det inte för efter 1h backande i brantaste backen och pillande gav jag upp och började riva. Telefonen hade kilat sig fast nästan ända framme vid pedalerna under golvet, c:a 50 cm från mynningen av kanalen. Så ut med sätet upp med mattan osv osv. Passade även på att spänna handbromsen när jag ändå var igång.
Tillslut fick jag ut telefonen men då kom nästa problem. När alla saker var tillbakamonterade och jag skulle åka ser jag att airbaglampan lyser.

Har surfat runt lite på forumet och ser att det finns en sensor i sätet. Men jag var väldigt försiktig när jag kopplade i/ur sätets kontaktkabel osv så undrar varför den lyser. Kan det vara så att den bara behöver nollställas?

Snälla säg vad ni tror!

Mvh

Du skulle kopplat bort batteriet innan du tog ur sätet. Lampan måste släckas med diagnosverktyg nu.
IS
86
IScalle
325i -07
Ok. Jag kan låna ett sådant med obd2. Passar det på min bil och var sitter kontakten i så fall?
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det är inga problem att lyfta ur sätet och därmed dela på kontaktstycket till stolen och airbagen med batteriet inkopplat så länge man låter bli att vrida på nyckeln!! Men nu när lampan väl är tänd så är det förmodligen bara en återställning hos BMW som funkar...

Men detta påminde mig om att faktiskt dra i 2 skruvar som ett galler i varje kanal under sätet, för fjärren till stereon hamnade på samma plats för ett tag sen när bakpassagerarna ville leka lite...

Diesel-räsern
/Rickard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.