AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.895

Hartge 3,5 till M3 3,2

Sida 2 av 2
Tjenare på er.
redestad. Du kan testa och se om det går att beställa på www.bilsport.se eller den gamla sidan www.fabas.se

Gustav: bilen i repotaget var en helt "ny" bil med första ägaren som åkte ner till Hartge och fick detta fixat. Ialla fall enligt tidningen. Tydligen åkte han ner till Hartge med sin 528 och 850 oxå.

Hoppas ni har fått lite kött på benen nu/Berbel

Yupp, jag vet. Träffat ägaren åtskilliga gånger, STOR BMW älskare. Som oss :)

Stämmer, det var en av Sveriges första 850 CSi som han genom "en kupp" fick in så att den såldes i Sverige genom att ringa runt till olika ÅF i Sverige för att bygga upp ett "intresse" under lågkonjukturen. Det står om detta i Teknikens Världs test av den rödsa 850 CSi. Den byggdes om till en 6,0 liters Hartge H8 med 430 hk om jag inte missminner min och >600 Nm. Riktigt motorvägslok.
redestad
Tack för alla bra inlägg!

Kan säkert vara en smart grej att åka direkt till Hartge för en dylik operation. Verkar ju dock aningen kostsamt, så det kanske får räcka med en mindre elektronisk + avgasmässig trimning och en seriös mappning för optimering av ögonstenens gång.

Inte utan att man är lite småkär i biljäveln. Verkar säkert inte riktigt klokt, men de flesta här på forumet antar jag förstår vad jag menar. Det finns verkligen inga anledningar att inte köra BMW! Spitzenklasse!

Ha det bra

Redestad

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.