|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har felkodläst min x5-02,4.4 och fått föjande koder DTC beskrivning 140, aktivering, elektrisk kylvätsketermostat 26, Multiplikativ blandningsadaption, bank 1 kontrollgräns uppnådd 27, Multiplikativ blandningsadaption, bank 2 kontrollgräns uppnådd Vet någon vad som menas och vilka saker som inte vill vara med ?? Tacksam för förslag Rob 67 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Rensa bort dom ock kör ett tag till och se om dom återkommer. 140 är den elektriska termosten som kan styras av motorstyrningen, den kan man få felkod på om det varit tomt på vatten i termostathuset eller så att det finns luft där , eller om den är felaktig. Den styrs både av motorstyrningen och vattentemperaturern i termostathuset. 26-27 kan man få då systemet hamnat utanför sin reglergräns, tex bränslebrist, eller tjyvluft ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för hjälpen då kollar jag om det är tjyvluft som bråkar? För det luktar inge soppa .eller är det så att den får för mycket soppa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.